lördag 16 september 2017

Bukett, loppis och storstädning

Förvisso finns det en hel del blommor i trädgården att klippa av och ta in, men jag lördagslyxade lite idag och köpte höstens första bundna bukett nere på byns finaste lilla blomsteraffär. Hortensia, rosor och lite annat smått och gott som bildar en riktig höstbakelse i min runda vas.


Jag plockade också åt mig en smal ljungkrans att sätta på verandadörrarna. (Fråga mig inte vad som hände med den mörkröda dörrfärgen i kameran, men ljuset var lite konstigt när jag fotograferade.)


Vi tittade in en snabbis på en av loppisarna i byn för att se om de kanske hade en liten byrå att ställa i garderoben. (Den vi har nu håller nämligen på att falla isär helt...) Det hade de inte, men jag hittade en besticklåda i trä, en gammal håv och ett fint klot i klarglas som fick följa med hem. Den sistnämnda ligger nu som en stor strandad såpbubbla i fönstret på glasverandan. Så fin!


I övrigt har vi varit sysselsatta med storstädning idag. Och då menar jag verkligen STOR... Ni vet, en sådan där städning som tar mer eller mindre hela dagen. Fast det beror nog också på att man liksom hamnar på små sidospår hela tiden. Och dricker lite kaffe mellan varven, förstås. Nu doftar det iallafall nystädat och nyvädrat i HELA stugan, och jag är sååååå lycklig! Återstår bara att skura av mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!