söndag 30 juli 2017

Borta bra...

Sedan i fredags morse har maken och jag hunnit lägga till närmare 100 mil på bilmätaren. Resan har gått genom Skåne, Småland, Närke och upp till Västmanland och Dalarna, och sedan hela vägen hem igen idag. Den här glada masen välkomnade oss på Hembygdsgården i Fagersta/Västanfors.


Där finns många vackra gamla byggnader att titta på. Det här lilla lusthuset tycker jag hade himla fin färgsättning.


Och det är minsann inte bara jag som odlar sommarblommor i sina pallkragar. Fast någon sådant där tjusigt rött klätterstöd har jag ju inte i mina, förstås.


Vi har haft det väldigt trevligt, men känslan när man svänger in på sin egen uppfart efter några dygn borta är alltid lika obetalbar. "Borta bra men hemma bäst" blir aldrig en kliché för Fröken Grön. Imorgon är det tveksamt om jag går utanför grindhålet överhuvudtaget, hihi!

1 kommentar:

  1. Så sant som det är sagt, även om det låter jättemysigt med road trip!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!