torsdag 23 februari 2017

Vårtecken

Efter jobbet idag tog min sportlovsledige man med mig till Kristianstad, där vi kikade på bokrean och åt smarriga amerikanska hamburgare på ett lokalt steakhouse. I slänten nedanför parkeringen blommade mängder av gula vintergäck, som jag naturligtvis var tvungen att föreviga med mobiltelefonkameran. 


Men nog är det tvära kast mellan hopp och förtvivlan i februari, för i natt väntas det komma in en decimeter snö eller två över Skåne. Det är väl bara att bita ihop och hålla tummarna för att solen tar hand om eländet redan imorgon. Då har jag också sportlov, minsann!

2 kommentarer:

  1. Önskar dig ett fint sportlov!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Igår vårvindar, idag ett vintervitt landskap...åhh så trist men nästa vecka är det 1 mars, första vårmånaden! Tjoho!!
    Ha en fin fredag och skön helg.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!