torsdag 26 januari 2017

Pyttipanna

Jag ska till att tömma minneskortet på kameran och kollar igenom om det finns några inte tidigare visade leftovers där. Det här blogginlägget blir lite som att tömma kylskåpet på rester och servera en salig blandning till middag, hihi! Här kommer sålunda en pyttipanna-kavalkad på bilder jag hittade: En bild på två små stenägg som jag grävde fram ur mitt nattduksbord, och som hamnade på en mossbädd i zinkkruka på fot. (Det riktiga ägget, som låg här tidigare, åt vi upp i förra veckan...)


En bild på en crassula (ja, växten heter så) i Kockums-emaljkopp och en flaska pumptvål, som båda står på handfatet inne i badrummet.


En bild på två små vitlöksformade vaser, som jag köpte av bara farten vid mitt senaste besök på byns finaste lilla blomsteraffär, och som jag tänkte sätta i det lilla köksfönstret ovanför diskbänken.


En bild på några loppisfynd, som har "mellanlandat" på glasverandan i väntan på bättre placering.


En bild tagen sittandes i kökssoffan en dag när det var ovanligt uppröjt, både på köksbordet och på köksbänkarna.


Och med en lätt knapptryckning på funktionen "Formatera minneskort" är bilderna borta. Det var pyttipannan jag hade att bjuda på idag. 

2 kommentarer:

  1. Tack för maten :-) //A-K i Värmland

    SvaraRadera
  2. Ingen dålig pytt i panna heller! Jag gillar såna där "ögonblicksbilder" - här och nu!
    Ha en skön kväll nu.
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!