onsdag 25 januari 2017

Glasögonorm

Hos optikern idag visade det sig att jag minsann inte bara behöver glasögon när jag sitter vid datorn eller hänger över en bok; jag behöver glasögon PÅ RIKTIGT. Syntestet visade på lite av varje, bland annat närsynthet på ett öga och brytningsfel på det andra. Där ser man... (Oj, ordvits!)


Så nu provar jag bågar för fullt här hemma. Jag har lånat hem nio stycken i nästan samma modell, fast i lite olika färger. Alla är fina på sitt sätt, men både jag, maken och föräldrarna via Skype har samma favorit. Återstår att se vad kollegorna på jobbet tycker imorgon, men sen sällar jag mig alltså till glasögonorm-klubben. Det känns riktigt bra, faktiskt. Hoppas jag kommer att se så där smart ut som alla andra bågprydda människor gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!