torsdag 21 juli 2016

Stenbumling

Mitt i den återvändande högsommarvärmen har vi haft en heldag med trädgårdsarbete på Solhäll. Medan maken klippte gräset fortsatte jag med mitt bakom-växthuset-projekt. Jag köpte buskar igår, men för ovanlighetens skull gick det inte så lätt att plantera dem som jag hade tänkt mig. Nästan omgående stötte spaden på en stor stenbumling, precis där jag hade planerat att sätta en rhododendron. Det krävdes lite tid och energi att få upp den ur jorden, kan jag säga...


Men vilken tur att jag har en stark man! Med förenade krafter och assistans av en spännrem fick vi upp bumlingen till slut.  Den blev minsann ett riktigt tjusigt tillskott i den nya buskrabatten, som ni får se en liten försmak av här ovanför. Mer om hur det blev visar jag imorgon!

2 kommentarer:

  1. Sten kan man inte få för många av:))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Grattis, du fick en sten på köpet ! Stenar är ju vackra i trädgård och som föregående talare du kan inte ha för många stenar i trädgård. KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!