tisdag 12 april 2016

Småpryttlar å sånt

När vi var i Madrid gick jag omkring och fullständigt dreglade över utbudet av snygga skor och väskor. Det finns verkligen kopiöst många skoaffärer i den stan! Först var tanken att shoppa med mig något riktigt snyggt hem, men sen drabbades jag av den där känslan man kan få när intrycken liksom fullständigt svämmar över: Det bidde ingenting. Det enda jag kom hem med (förutom lite smink- och hudvårdsprodukter från taxfree) var ett par små bokmärken för inga pengar alls. Som det kan bli...


Fast det är i och för sig trevligt med småpryttlar som man kan bära med sig i handväskan. Härom lördagen hittade jag en trevlig liten pillerburk, som nu får härbärgera huvudvärkstabletter. Trevligare än de där trista plastmetallicförpackningarna de kommer i från apoteket, tycker jag nog.


I brevlådan idag väntade mitt första nummer av tidningen Antik&Auktion. Jag har inte läst den tidigare, men tänkte att det kunde vara kul att testa ett par nummer när jag fick ett erbjudande om en "på-köpet-prenumeration" med Drömhem&Trädgård. Den ser ju trevlig ut på framsidan iallafall, och att jag redan hyser en viss förkärlek för gamla prylar är väl ingen nyhet precis.


För övrigt har vi haft två dagar med härligt vårväder nere i Skåne. Jag tjurar lite extra över mitt "handikapp" med högerhanden, som tyvärr kommer att hålla mig ifrån trädgårdsarbete ytterligare en tid framöver. Kanske tur i oturen att man ändå är på jobbet hela dagarna, hihi!

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig tripp och mycket att njuta av. Många gånger är det väl inte prylarna som är de bästa souvenirerna utan kanske minnen man har tillsammans.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. gillar också små saker, men just idag blev jag hysteriskt galen, och drog ner massor av saker i lådor, ner i källaren med dem, satt datum på dem för att veta hur länge de kommer att ligga där orörda. Vem vem kanske kommer de aldrig upp något mer ? Anledningen till att det blev så här, de samlar alldeles för mycket damm, till igen nytta.
    Galet, kanske men nu vill jag ha rent.
    Jag som annars älskar små roliga saker.
    Ha det fint.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!