torsdag 24 mars 2016

Auktionssvep

Jag surfar som vanligt runt på Bukowskis nätauktioner och fantiserar om allt fint jag skulle köpa om jag var rik och hade ett betydligt större hus. Det är himla roligt att titta på alla fina bilder där! Lite som att läsa ett gratisnummer av Antik&Auktion. Den här veckan dreglar jag lite extra över den här fina gamla långbänken i härligt allmogerött:


Och ett paraplyställ i mässing, som är så fint att det nästan är synd att ställa paraplyer i det:


Pallar kan man ju alltid ha, precis hur många som helst, både inne och ute. Att några av dem är gröna är naturligtvis ett plus:


Och nog hade man gärna parkerat sin cykel i det här vackra cykelstället från 1900-talets början:


Det här fina mössbordet från 1800-talet hade kunnat bli en finfin TV-möbel:


Vad sägs om att ha äggen i en ägghöna på påskbuffén?


Eller ett gäng roliga Goebels-kaniner hängandes i påskriset i år?


Fröken Grön hade gärna velat sitta och blogga vid ett grönt skrivbord:


De här roliga mannekängerna hade varit tjusiga att ha i en walk-in-closet, om man hade haft en:


Nog är det något visst med gamla dalahästar? Allra helst med lite patina, som dessa:


Om man hade haft plats för en större häst, så hade den här varit rolig att ha som inredningdetalj:


Gamla skåp blir jag alltid kär i; den här gången i ett allmogeskåp från Finland:


Boksidor med vackra växtmotiv hade kunnat bli fina tavlor:


Och alla som gillar trenden med drinkvagn (hur "Dallas" är inte det?) borde ääälska den här gamla läkarvagnen med inbyggd överhylla:


Om jag var rik, som sagt. Om huset var större... Men att titta är ju gratis!

P.S. Minns ni förresten den där söta lilla barncykeln i Kockumsfärger, som jag visade i ett auktionssvep i höstas? Gissa vem som fick den i julklapp? Inte jag tyvärr, men däremot Elsa Billgren! Titta i det HÄR blogginlägget, så får ni se! D.S. 


2 kommentarer:

  1. Onekligen mycket fint! Kanske tur att en har begränsat med utrymme. Glad påsk! Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!