söndag 17 januari 2016

SMEG

Jag körde en liten runda idag. Målet var att handla lite nya krukväxter på Blomsterlandet, men jag passade på att kika in på lite andra butiker också, när jag ändå var ute och rörde på mig. Jag gick in på en av de större elkedjorna för att se om de hade någon radio till vårt kök, men jag hittade ingen jag ville ha. Efter det vet jag inte riktigt vad som hände, men plötsligt stod jag i kassan med en gudomligt snygg cremefärgad blender från SMEG


Som det kan bli när hjärnan slutar fungera och ha-begäret sätter in... Löjligt dyr var den lilla manicken, men med min fantastiska matematiska förmåga räknade jag snabbt ut att det var bra mycket billigare att köpa en blender än ett helt kylskåp. Därför kändes det nästan som om jag hade gjort den vinstaffär när jag gick därifrån, haha! Dessutom behövde vi faktiskt en ny blender, eftersom vi har kört slut på den gamla vi hade. Så lite praktisk var jag också.

Nu står SMEG:en där i köket, blank och bullig och fin. Här ska göras exklusiva smoothies, kan ni tro! Vi får dricka dem med andakt...

10 kommentarer:

  1. SMEG har snygga saker, men oftast dyra. Blendern var läcker och passar som hand i handske i ert kök.
    En radio till växthuset har jag tänkt köpa någon gång framöver. Har bespetsat mig på en Roberts men de är också fånigt dyra.

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin Blender och smoothies är gott och så nyttigt. Jag brukar slänga i ett och annat blad av spenat eller grönkål för att göra dem extra bra. Klart du ska känna att du har fyndat, sämre saker kan man ju lägga pengarna på. Detta är ju ändå ett "bruksföremål". Du vet förena "nytta med nöje".

    SvaraRadera
  3. Den serien är så himla snygg. Själv suktar jag efter vattenkokaren och brödrosten.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Passar som en smäck i ditt fina kök - klart den skrek högt när du kom i närheten i affären. Bättre hem kan den ju inte få.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Sååå fin! I want one! Inte för att jag gillar smoothies särskilt, men den var ju så snygg..!
    Må så gott där på andra sidan Skåne.

    SvaraRadera
  7. Men gaah! Va snygg!! Förstår att du föll som en fura för denna lilla manick, jag hade säkert gjort likadants själv. Har inte sett just den här, nu ångrar jag mig nästan att jag köpte en ny blender för ett par månader sen, nu håller den ju i evighet, innan jag kan byta ut den till en sån här skapelse!! Den förra höll i 25 år... men till min 75-årsdag så kanske!

    Hej hopp!
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Ja den var ju mycket finare än dom vanliga och passar ju jättefint i ert fina kök. Kan tänka mig att den var rätt dyr....men som sagt...det är ju ett bruksföremål och samtidigt pryder den sin plats i köket PLUS att ni blir jättenyttiga med smoothies och allt:)Perfekt! :)
    Hur gick det med växtshoppandet förresten?!
    Nettan

    SvaraRadera
  9. Grattis till den, ett bra köp! Och så friska ni ska hålla er med en massa nyttiga smoothies!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Ursnygg! Och tänk så bra att vi faktiskt också behöver en ny blender - kan man be och få en rapport över funktionaliteten när du testat den??
    Kram Elin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!