torsdag 26 november 2015

Glob

Trädgårdsprylar kan man ju handla året runt. Som när jag hittade en jättefin rostig "glob" på Växtmästaren i Osby till ett ovanlig facilt pris häromdagen. Klart den fick följa med hem!


Nu är väl inte direkt tanken att den ska stå i en buxbomkruka, men i brist på annat testade jag den där. Till sommaren tänker jag mig någon fin klätterväxt, eller varför inte murgröna?


Den fina "kotten" uppe på toppen är verkligen pricken över i. Jag gillar ju kottar!


För tillfället står den kvar ute i växthuset. Kanske kan jag använda den till något adventsarrangemang till helgen. Vi får väl se om jag hittar på något, eller om den hamnar på vinterförvaring i ladan så länge.


Jag var faktiskt nere i växthuset nu ikväll och satte upp en liten ljusslinga där, men det var så attans mörkt nere i köksträdgården, så det fastnade inte på bild. Mysigt är det iallafall att stå inne och titta ut genom fönstret och se att det lyser där nere!

1 kommentar:

  1. Hei:)
    jeg elsker også å holde på
    i hagen hele året
    veldig koseligt hos deg
    klem Eli:)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!