onsdag 16 september 2015

Piedestal på plats

Som jag skrev redan i söndags, så har det kommit en liten piedestal på plats i hörnet bredvid skåpet i gröna rummet. Det kändes som ett snabbt och enkelt sätt att "döda" det tomma hörnet i väntan på att jag ska hitta på något roligare. Piedestalen är rak och enkel, och så var den gråmålad och klar när jag hittade den på skrothandeln. Under skåpet har vi ställt makens målarlåda (som ändå brukar hamna i det här rummet periodvis), och brandsläckaren står kvar där den stod tidigare. Den är ju vit och fin och smälter in riktigt bra.


Först tänkte jag skaffa mig en härligt gammaldags förmakspalm att sätta uppe på piedestalen, men den sparrisbesläktade gröna växten fanns redan hemma och funkar över förväntan. (Visst påminner den lite grann som Sideshow Bobs frisyr? Ni vet, skurken i "The Simpsons", haha!) Porslinskrukan med fjäderkant hade jag också hemma; den kommer från byns finaste lilla blomsteraffär och passar fint på hedersplats. På den understa hyllan står min älskade trägubbe och hans trumpna lilla fru. Dem vill jag absolut inte vara utan! En titt på vad som har hamnat inuti skåpet kan vi ta oss en annan dag. 


Kanske blir det något annat på sidorna här framöver, men för ögonblicket ser det alltså ut så här. Nu njuter jag av hur luftigt och skönt det har blivit längs den här väggen, och över det faktum att jag kan bocka av "vitrinskåp" på önskelistan. Men spaningsprojekt måste man ju ha hela tiden; det är nästan så att jag börjar bli sugen på att leta efter ett större matbord, hehe! 

6 kommentarer:

  1. Det ser rigtig fint ud med piedestalen! Sådan én havde jeg da jeg flyttede hjemmefra først i 80'erne :-) Vitrineskabet er også fint. Jeg elsker vitrineskabe!
    Hilsner fra Nana

    SvaraRadera
  2. Du är helt fantastisk på att hitta vackra prylar till nästan inget pris alls. Klart du skall öppna loppis i ladan - det kommer att bli succé!

    Ha det så gott på spaningsjakten - är övertygad om att du snart hittar ett större matbord.
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Fint det blev! ja du borde nog jobba som inredare de är så fint och kombon du alltid får ihop är ljuvlig! Ha en go torsdag!

    SvaraRadera
  4. Jättefint du gjort det! Jag gillar träparet, otroligt charmigt!

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt med piedestalen och den vackra krukan!
    En liknande piedestal har jag också - så användbar till växter!
    Vacker kista också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Super fint blev det! Jag ser framemot nästa fynd.
    Ja varför en loppis i ladan?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!