tisdag 18 augusti 2015

Burk, viva och nypremiär

Jag är hopplöst förälskad i gamla plåtburkar. Springer jag på en burk på loppis som jag gillar, så har jag svårt att motstå den. Helst ska de gå i gula och/eller gröna toner, för då passar de så  himla bra ihop med dem jag redan har hemma i köket. Det senaste exemplaret i samlingen är en gul kakaoburk, som jag hittade på loppisen i Ballingslöv förra helgen.


Och ser ni! Fönstervivan som jag köpte i februari lever fortfarande! Och den blommar! Och blommar om och blommar om och blommar om. Helt makalöst, - ingen är mer rålös än jag. Utan konkurrens den mest tacksamma blomma jag någonsin haft i köksfönstret.


Ikväll bänkar jag mig för nypremiären av Trädgårdstisdag med min påse amerikanska jellybeans. Det ska visst testas gamla huskurer på John Taylor, vilket låter lagom underhållande för en tisdagkväll. Men först en liten vattningsrunda i min egen trädgård!

1 kommentar:

  1. Gamla plåtburkar är verkligen charmiga och din här är jätteläcker!
    Tänk, att din viva blommar ännu! Helt otroligt!
    Missade Trädgårdstisdag, kanske ska jag se reprisen...!
    Allt gott!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!