måndag 15 juni 2015

Grönmålat

Fågelbadet i gjutjärn brukar få sig ett nytt lager färg vartannat år, och i år var det dags. Jag använder en metallfärg från Alcro i kulören Skogsgrön, och har faktiskt haft samma färgburk sedan jag köpte fågelbadet för en sisådär 6-7 år sedan. Det kan man kalla dryg färg! Fågelbadet står på en stenplatta ute på gräsmattan på framsidan, men jag funderar på att göra något annat runt foten. En ring av lavendel, kanske? Eller sten här också?


När penseln ändå var doppad i färgburken, så passade jag på att måla om två gamla loppade gardinstänger. Det blev ju riktigt fina rabattdekorationer! Eller varför inte använda dem som klätterstöd till någon ranglig stockros eller så. Jag vill ha fler sådana här! 


I bakgrunden blommar självsådda trädgårdsnattvioler och en snöbollsbuske som står nere i moraset. Ibland är det vilda, otuktade och oplanerade det allra vackraste och somrigaste!

7 kommentarer:

  1. Så fint med den gröna färgen mot naturens. Känns harmoniskt! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt tjusigt fågelbad. Fåglarna hos er kan onekligen bara med stil! Liza

    SvaraRadera
  3. Te ha quedado preciosa y las barras también

    Marina

    SvaraRadera
  4. Te ha quedado preciosa y las barras también

    Marina

    SvaraRadera
  5. Te ha quedado preciosa y las barras también

    Marina

    SvaraRadera
  6. Trevliga trädgårdsutsmyckningar!
    Fina som prydnad, men extra härligt när de kan göra nytta! =)

    SvaraRadera
  7. härligt fågel bad, ja det är otroligt vad lite målarfärg kan göra för trädgården..

    så snyggt !!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!