lördag 13 juni 2015

Dagsutflykt söderöver

Jag och mina två bästa tjejkompisar från Malmö har en fin tradition när det gäller att fira varandras födelsedagar. Vi åker på utflykt tillsammans, eller hittar på någon aktivitet som ger oss tillfälle att träffas och bara umgås. På det sättet vet vi att vi iallafall får rejäl kvalitetstid tillsammans tre gånger om året, om inte oftare. Idag var en sådan dag, och första anhalten blev Qvesarum Byggnadsvård i Slogstorp utanför Löberöd. Jättehärlig gårdsmiljö med vansinnig mycket fint att titta på! 


Efter det åkte vi till närliggande Flyinge Plantshop, där vi lyckades bli kvar i FYRA timmar! Det fanns ett enormt utbud av vackra träd och växter att titta på, och mängder av fina krukor, klätterstöd och andra trädgårdsdekorationer.


En liten visningsträdgård finns det också, där allium och syrener blommade som bäst just nu, i sällskap av en mängd olika träd, buskar och perenner. Vackert!


På nyöppnade Café Smedjan hamnade vi två gånger! Här finns fräscha säsongssallader, rejäla räk- och krabbsmörgåsar och en hel del smarriga pajer och kakor. Mycket gott och klart prisvärt.


Och som vanligt var bagageluckan inte tom när jag åkte hem. Imorgon får det definitivt bli en grävdag! Jag har många växter som står och väntar sedan tidigare också. Och alldeles säker får ni se mer om det imorgon kväll.

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!