fredag 29 maj 2015

Gräsklipparlycka

Vad gör man klockan 17.00 en fredag, när man är som allra tröttast efter en av terminens allra mest intensiva arbetsveckor? Lägger sig på soffan och pustar ut? Nä, man baxar ut gräsklipparen och klipper gräs! Märkligt så meditativt och samtidigt så energigivande det är att lalla runt där varv efter varv. Ja, jag blir faktiskt lite lycklig på kuppen!


Den nylagda stenkanten runt snöbollsbusken (där borta i bakgrunden) gjorde att det gick hur lätt som helst att komma åt med gräsklipparen. Jag är sugen på att göra samma sak runt päronträdet längst fram i bild; där får jag kantskära stup i kvarten för att gräset inte ska växa in och ta över och hålla tungan rätt i mun så att jag inte mejar ner växterna med gräsklipparen.

Många trädgårdsprojekt bli're... Tur att det är semester snart!

7 kommentarer:

  1. Fint klippt :) Jag kommer själv öva mycket på detta framöver.

    SvaraRadera
  2. Finns det gräs till mig då? ✊🏻✊🏻💚

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte att klippa gräs, däremot älskar jag att gå med grästrimmern. Såg idag att det verkligen är dags, jösses vad det växt nu!

    SvaraRadera
  4. Samma här.. jag tycker om att gå efter gräsklipparen..det känns så bra sen det är gjort..o fint fick du det också. Oj så vacker det va där vid Borstahusen!! Vi slutar skolorna idag här i Finland.. kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det kan va riktigt meditativt att gå runt med klipparen. Man ser så mycket som man skulle kunna ändra, lägga till, sånt som slagit ut... och så blir det ju så himla mycket finare i trädgården när det är nyklippt! Då njuter jag som mest av min trädgård, när det är nyklippt!

    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Gräsklippning. Jag är mycket ambivalent till det. Det är ett helsike att få ändan ur vagnen och börja, men sen - när det är klart - ser trädgården så oändligt mycket trevligare ut. Ska jag vara ärlig överväger jag skarpt en robotgräsklippare...
    Hoppas du har haft en fin lördag!

    SvaraRadera
  7. Det ser aldrig så prydligt ut på tomten, som när gräsmattan är nyklippt. Jag kom igång så bra med klippandet i år och mattan har väl aldrig varit så kortsnaggad. Nu är den helt plötsligt lång och i skriande behov av klippning igen. Men jag vill inte klippa när det är såhär blött. Gahhh! Håller tummarna för att morgondagen bjuder på klippvänligt väder.

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!