söndag 22 februari 2015

Då går jag ner i min källare

Jag var nere och vek tvätt i källaren idag, när jag helt plötsligt fick för mig att jag skulle testa att hänga upp en hylla på väggen ovanför det nya elementet. Ni vet, så där "jag ska bara..." Eftersom jag inte riktigt vet om det egentligen är en hylla vi ska ha där, och eftersom man helst inte borrar i onödan i stenväggen, så tänkte jag att jag kunde testa att hänga upp hyllan i fiskelinor i krokar i taket. Hmmm, alla mina idéer är inte lika geniala...


Minns ni hur det såg ut innan renoveringen, förresten? Väggputsen hängde på trekvart, den sönderslagna oljetanksargen låg kvar i en hög, betonggolvet såg för jäkligt ut och det gamla elementet "svävade" i luften. Det är svårt att föreställa sig att man står i samma rum idag, även om taket och rören avslöjar att det är det. Nog kan jag tycka att det gamla elementet var väldigt mycket charmigare än det nya, men det faktum att temperaturen är avsevärt mycket bättre nu får mig att släppa den tanken utan att knota.


Överlag har vi borrat upp väldigt lite grejer på väggarna i tvättstugan. Tre av fyra väggar är putsad stengrund, och den leker man liksom inte med i första taget. Fast nog skulle vi behöva lite krokar att hänga kläderna på när vi badar, och visst vore det trevligt med en liten hylla att förvara skumbadsflaskorna på. Borrmaskinen får kanske komma fram framöver. För det där med fiskelina var en himla korkad idé...

4 kommentarer:

  1. Vad snyggt det har blivit i källaren, en otrolig skillnad mot tidigare. Klart du ska en hylla. Det tror jag blir både praktiskt och snyggt.
    Ha det bra!
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  2. Er tvättstuga är verkligen som en dröm i mina ögon! Så fin!
    Jag förstår dock att fiskelina inte var lösningen. Det är ju det värsta med såna väggar - de är inte gjorda för någon spontanitet, utan det gäller att man verkligen tänker till innan värstingborren åker fram!
    Jättefint med en hylla över elementet!
    Ha en fin vecka!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Det är så lyxigt med en tvättstuga i källaren, det hade vi också en gång, och jag tyckte om att gå dit ner och jag känner igen mycket, elementen, rören och kanten till oljetanken!!! Ni har verkligen gjort så fint, så fint. Finns det inga alternativ i stället för att borra? Superlim, nu tänker jag på krokar att hänga saker på? Hyllan och fisklinan tyckte jag verkade vara en bra idé, men så var det alltså inte.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jättefint har det blivit. Alltid kul att se före och efter bilder tycker jag. Du är så duktigt och pysslig :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!