torsdag 15 januari 2015

Stad, tulpaner och glatt möte

Torsdagseftermiddagen har bjudit på en tur- och retur med tåg till Malmö, dit jag hade ett snabbt ärende. Regn och rusk tillförde inte så mycket till stadslustan den här gången, så efter en kort sväng inom några affärer och ett likaledes kort besök på Starbucks efter att ärendet var avklarat, så kände jag mig redo att åka hem igen. 

Jag behövde inte läsa så många bloggar på tåget hem för att påminnas om att det faktiskt är tulpanens dag idag, så när jag klev av i Hässleholm (där vi ställer bilen när vi åker tåg) gjorde jag ett snabbt stopp på ICA Maxi och plockade upp två buntar i vackra rosa toner. Fast hos mig är det egentligen tulpanens dag alla dagar så här års...


Roligast med det stoppet var annars att jag sprang på Dona-Pernilla där, och det dessutom för andra veckan i rad på samma ställe! Vad är oddsen för det? Vi kunde bara skratta glatt åt det märkliga sammanträffandet. Fast världen är ju ganska liten ändå, i synnerhet i våra trakter. Kanske ses vi där nästa vecka igen, Pernilla? Om inte annat så måste jag nog ha nya tulpaner då.

5 kommentarer:

  1. Tulpanens dag är det ju! Härligt! Ja nu får man frossa i dessa skönheter...jättefina bilder du bjuder på!
    Önskar dig en skön kväll, det blåser storm här på ön i kväll..igen!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Två buketter finns det här också nu. Har saknat tulpaner några dagar nu.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra tulpaner! Finns det något annat land som frossar lika mycket i tulpaner som Sverige?

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Så vackra tulpaner!Jag har ännu inga tulpaner köpt. Men det kommer jag att göra inom en snar framtid.
    Jag älskar tulpaner!!! :-)

    Ha en fin Fredag!
    /Heléne

    SvaraRadera
  5. Åhh tulpaner är så underbart vårigt! Ändå har jag inte köpta några. Hmm. Jag är för snål kanske. Tyckte de var hiskeligt dyra i lokala matvaruaffären. Får njuta av fina tulpanbilder i stället.

    kram Louise

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!