fredag 12 december 2014

Lucia och Alexander

I köksfönstret lussar Lisa Larsons lilla luciatåg, och i kyrkan mitt i byn lussar fröken Grön och hennes körkompisar ikväll, tillsammans med musikskolans ungdoms- och barnkörer. Tänk att vi tanter fortfarande får vara med! 


Ett annat namn på allas läppar idag är Alexander; en stormig herre som visst också ska gå tunga fjät över södra Sverige i kväll och i natt. Här gäller det nog att hålla i hatten när man går nerför backen mot kyrkan om en stund. Kanske tur att man inte ska vara stjärngosse, för då hade man nog fladdrat iväg som en rymdraket...

4 kommentarer:

  1. Halloij..Kanske ´va det Alexander som besökte Havet här opp i norr..för igår så gungade det rejält då vi åkte Vasa/Umeå.Så fint ditt lussetåg är.. jag vill HA!!!!Och den soliga gula flasakn va snygg, visst faller man för snygga flaskor bättre är det ju oxå än en vanlig flaska.

    SvaraRadera
  2. Ja, så snällt att ni tanter får vara med :D. Ikväll sitter jag ensam i soffan. Ensam tvåbening i alla fall. Ronja är ju här så klart. Alla andra är på festligheter. Vinden tilltar mer och mer och jag har förberett mitt tevatten om det blir så att strömmen går.
    Nu njuter jag av lugn och ro och myser med Ronja.

    Lycka till med sjungandet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till! O håll i hatten 🙈

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt luciatåg och säkert sjöng ni vackert och gjorde en fin luciakonsert i kyrkan!
    Hoppas inte Alexander blev allt för svår!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!