onsdag 31 december 2014

Hejdå 2014!

Så sitter man här igen på årets sista dag och undrar vart tiden tog vägen. 2014 i synnerhet har känts som ett rekordsnabbt år. Går tiden snabbare när man blir äldre, tro? Jag tror nästan det. I år blir det ingen riktig årskrönika, utan mest en snabb resumé av vad som har hänt här på Solhäll under året som gått. Klicka gärna på länkarna för mer text och bilder!


Semestern startade storstilat med rejält stopp i avloppet. Sen hade vi ett stort renoveringsprojekt mitt i sommaren, med takmålning som först gick galet snett (minns ni den ceriserosa färgen som gav mig sån ångest?), men som slutade bra efter ommålning. Samma vecka bestämde sig rören i brunnen för att det var dags att rosta igen, vilket först skapade panikläge, men sedan slutade bra när nya rör kom på plats efter en heroisk brunnsklättring av vår vän rörmokaren. En tuff vecka för fröken Grön! Desto trevligare var det när vår nya smidesgrind kom på plats; den var verkligen ett lyft för hela huset. I slutet av året kom en riktig badkarskran på plats, och jag fixade till en arbetsbänk i tvättstugan, som underlättar tillvaron betydligt.

2014 har varit ett mellanår på trädgårdsfronten. Vi körde ett rejält röjningsryck den första semesterveckan, men sen blev det liksom inte så mycket mer. En stor del av sommaren var det alldeles för varmt och torrt för att tanken på nyplantering skulle kännas rimlig, och min skalle var nog lite överhettad ett tag, den också. En och annan ny planta kom i jorden mot slutet av sommaren, och en och annan rabatt grävdes om, men några drastiska förändringar har det inte blivit i år.


Det nya året väntar vi traditionsenligt in i glada vänners lag. Det blir god mat, gott bubbel och en och annan glitterbomb, om vi har tur. Ett riktigt gott slut och en härlig nyårsafton önskar jag er, kära läsare. Tack för alla era besök här på bloggen och alla uppmuntrande kommentarer under det gångna året. På återseende 2015!

12 kommentarer:

  1. Jo, jag minns att ni hade det lite väl motigt där ett tag med färgen och rören... Det ordnade upp sig till slut i alla fall.

    Hoppas ni får en trevlig kväll.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt Gott Nytt År önskar vi Dej!
    Lilla gummann och Kulturtanten

    SvaraRadera
  3. Min mamma sa alltid att tiden går fortare och fortare ju äldre man blir. Och jag börjar tro henne.

    SvaraRadera
  4. Gott Nytt År frökens grön!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera
  5. Tack Fröken Grön för alla fina inlägg under året. Jag blir alltid så glad o varm i hjärtat av ditt sätt att dela med dig till oss läsare. Ett Riktigt Gott Nytt År med lagom stora projekt önskar jag dig! Kristina

    SvaraRadera
  6. Gott nytt år från en trogen läsare (om än inte kommenterare (hmmm, finns ett så'nt ord?!))!

    Dina inlägg är alltid så härliga: vackra bilder, lätt utlämnande och lagom långa! :) Ser fram emot många liknande inlägg under 2015!

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År fröken Grön! Har följt din blogg ett tag nu och finner den så vansinnigt inspirerande. Ser fram emot många nya inlägg 2015!

    SvaraRadera
  8. GOTT NYTT ÅR! BLWYDDYN NEWYDD DDA! önskar Lena från Wales

    SvaraRadera
  9. Gott Nytt År fröken grön!
    /Heléne

    SvaraRadera
  10. Gott Nytt År 2015, och jag ser fram emot fortsatta härliga inlägg från dej!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Ja var blir tiden av? den rullar på hejdlöst snabbt hos mig med.. kul med dina länkar till grinden ( vår står i garaget och väntar på färg,, och tvättstugan så fin den är din tvätt stuga,, min ska med fixas men är just nu less på allt vad renovering heter,, men blev ju sugen då jag såg din mysiga. Alltid så kul och inspirerande att läsa i din blogg en absolut favorit!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!