lördag 20 september 2014

Swedish Grace

I åtskilliga år har jag gått och sneglat på Swedish Grace-porslinet. Jag tycker det är så himla fint i all sin enkelhet, men det har aldrig blivit av att jag har köpt någon del. Kaffemuggen känns lite för liten, temuggen lite för stor och 30-centilitersskålarna är alldeles för små för att de ska kunna funka till frukostfilen. Fast nu såg jag till min stora lycka att det har kommit skålar som rymmer 60 cl, och då känns det ju genast betydligt mer intressant igen.

http://www.rorstrand.se/

Jag hade absolut kunnat tänka mig att investera i ett halvt dussin sådana, men än så länge finns de bara i vitt ("Snö"). Att den lindblomsgröna nyansen ("Äng") tilltalar mig mer, behöver man ju inte precis vara Einstein för att räkna ut...

http://www.rorstrand.se/

Nu återstår bara att hoppas att Rörstrand tar sitt förnuft tillfånga och utvidgar produktionen till att även gälla de andra färgerna. Tills vidare tror jag bestämt att vi får köra vidare med våra gamla hederliga 9-kronorsskålar från IKEA. De är minsann gröna!

2 kommentarer:

  1. Jag kör morgonkaffet och kvällstet i de stora muggarna och min grekiska yoghurt i lilla skålen jag 👌

    SvaraRadera
  2. Gillar oxå den serien:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!