måndag 8 september 2014

Senapskål i blom

Jag har börjat höstfixa i köksträdgården så smått. Skördat den sista gullöken, dragit upp risiga sockerärtsrankor och tömt en del pallkragar på visset innehåll. Några kvarglömda ruccolaplantor hade gått i blom. Jag tyckte de var lite rara, så jag klippte av dem och satte dem i vatten i köksfönstret. Nog förstår man varför det heter senapskål på svenska.


Om någon undrar kan jag bekräfta att fönsterrutorna är precis just så skitiga som de ser ut att vara på bilden. Efter sommarens högtryckstvätt av taket borde de ha putsats för länge sedan, men ni vet hur det är. Jag har det iallafall uppskrivet på helgens kanske-lista. Precis som jag hade förra helgen och helgen innan dess...

7 kommentarer:

  1. Ställ dit nya blommor hela tiden bara då är det ingen som ser 🙈

    SvaraRadera
  2. Hihihi! Såna där fönster har jag med....fast inte efter högtryckstvätt, men dock efter tvätt av fasad när den skulle målas! :)
    Men men, de ska nog bli putsade en dag.... :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. När man har så fina fönsterrutor så gör det inget att de är skitiga, de är fina i alla fall!
    Vad fint det är med blommor i mjölkflaskor (om jag inte ser fel).

    SvaraRadera
  4. Varför inte ta högtryckstvätten till fönsterna också? Det planerar jag faktiskt att göra.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  5. Det är väl det enda som man kan gilla med att det börjar skymma tidigare. I mörker syns inte otvättade fönster. Det är ganska tråkigt att göra, egentligen ganska trevligt när man väl håller på och sprider en behaglig trivsel när det är klart. Lite som att städa.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det känns nästan som vår i ditt fönster med de gula rucolablommorna och putsa fönster får nog vänta. Här regnar det.
    Ha det gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken gullig liten bukett!
    Den blir man glad av!

    Smutsiga fönster även här, skönt o höra att det finns flera!

    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!