onsdag 24 september 2014

Höstfägring på framsidan

Den gistna lilla skottkärran på framsidan har fått nytt höstigare innehåll i form av ljungplantor, köpta för 5 kronor styck på torget i Kristianstad i helgen. Tänk vilket fynd! Kanske inte den mest luxuösa sorten, men den funkar alldeles utmärkt här. De två Diamond Frost-plantorna i framkant kommer från sommarens arrangemang, men är fortfarande så fina att de får hänga med ett tag till. De verkar ha klarat gårdagens frost riktigt bra, men så heter de ju som de heter också.


I den vänstra rabatten på framsidan blommar höstkrokusen (även känd som tidlösa) som allra mest. Den gör mig lika överraskad varje år när den tittar upp! Kärleksörten gör också sitt för att pigga upp rabatten, annars ser det mesta lite visset och trist ut.


Imorgon drar jag till Bokmässan i Göteborg. Där brukar finnas en hel avdelning om trädgård, som jag naturligtvis hoppas hinna med innan det är dags att åka hem igen. Kanske någon mer som ska dit?

4 kommentarer:

  1. Hej du
    Härligt foto. Så fint med kärran. Dom här tidlösa har jag kikat på länge men inte hittat några. Det är väl en lökväxt? har jag fått för mig i alla fall.
    Tänkte det kunde vara fint.

    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint i kärran! Ofattbart att man kan få fram plantor för en femma.
    Ha det så kul på bokmässan.
    Anette

    SvaraRadera
  3. Grannen i norr, dit hösten kom tiiiidigt i år24 september 2014 kl. 21:05

    Så fint så tycker jag det blommar på hos er, mina rabatter är helt bruna 😳

    SvaraRadera
  4. Vacker blomsterprakt! Jag stod och tittade på Tidlösa på plantskolan här hemma tidigare idag och undrade just hur de ser ut. Svårt att gissa efter att bara ha sett en lök. Nu vet jag. Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!