torsdag 26 juni 2014

Hagelskur och vattenkannelycka

Vi hann klippa ytterligare några häckar i en timme under förmiddagen, men sedan svartnade himlen och det började mullra betänkligt i bakgrunden. Inom loppet av några minuter piskade det ner iskulor över oss och det var bara att ta betäckning inomhus. Jag hann rädda två pelargonkrukor på vägen, men hur det ser ut i trädgården i övrigt törs jag inte tänka på...


Istället får jag glädjas åt min nya fina vattenkanna, som maken kom hem med igår efter ett ärende till Lund. Den hade stått i skyltfönstret på Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik och fullkomligt ropat att den ville åka med hem till Fröken Grön. Alldeles, alldeles bedårande fin!


Nu sitter jag här och undrar om det blir något mer trädgårdsarbete idag, men väderprognosen ser mörk ut. Jag får väl ge mig i kast med sommardeckare nummer två istället. Ingen dum sysselsättning det heller, och min kropp blir nog bara glad om den får vila lite idag. Och så kan man ju dricka kaffe!

8 kommentarer:

  1. Jag har flyttat in för dagen. Det regnar och mullrar och jag tror inte det blir mer uppehåll. Läser en bok istället.
    Jättefin vattenkanna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Att sitta inne och läsa när regn och åska drar förbi kan ju också vara trevligt. Och kanske rent av en nödvändig paus efter allt ert slit?
    Läsning verkar populärt - då kanske man kan passa på att rekommendera en bok? "Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd" eller "Min mormor hälsar och säger förlåt". Visserligen inga deckare, men himla bra!

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Ingen dålig skur ni fick! Jisses, tur att du hann rädda lite pelargoner!
    Vilken jättesnygg vattenkanna!!! Passar ju perfekt hos dej!

    Ja, vädret är verkligen vanskligt! Idag skulle det också bli skurar, men solen har lyst hela dagen och bara lite glesa slöjmoln på himlen! Behaglig temperatur på ca 20 grader!
    Man vet inte vad man ska tro om prognoserna heller och inte hjälper det ju att ringa och klaga - det har man ju förstått ;)!
    Härligt när man kan slappa, läsa och dricka kaffe med gott samvete!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  4. Älsk på den kannan! Ska ta en snabbtur ut o plocka in en blomma eller två att glädjas åt, om något överlevt vill säga 😁

    SvaraRadera
  5. Ja, vilket j-vla väder det blev idag. Inte kul alls. Visserligen är väl regnet bra, men det kunde väl regna på nätterna istället för mitt på dagen.

    Vilken superfin vattenkanna. Passar ju perfekt hemma hos fröken Grön.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Men fy för vilket hemskt väder! Här har det regnat något hysteriskt, men hagel....det slapp vi i alla fall!

    Men du....vilken fantastiskt, gullig man som köper en så fin, grön vattenkanna till dig.....fint!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Sånt där hagel hade vi här också. Stora hagel som studsade mot marken, skönt att jag var inomhus just då :)
    Vilken ljuvlig vattenkanna din make kom hem med! Tror att jag vet vilken butik maken fyndat i, Fiskargatan känner jag till :)
    Ha en fin dag! Christina

    SvaraRadera
  8. Vädret har varit överraskande länge nu. Lördagen 31 maj fick vi ett hageloväder som jag aldrig upplevt förut. Alla större blad blev söndertrasade och sommarblommor likaså. Nästa morgon fick vi skotta altanen från 1 dm hagelsnö och tro det eller ej trots sommarvärme låg det kvar i naturen till söndagkväll, tjock packis av kulstora hagel.
    Nu först börjar min trädgård (efter hård ansning) ta sig efter den chocken.
    Trevlig helg!
    Luna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!