fredag 11 april 2014

En skottkärra kommer lastad

Det är en regnig fredag i "Glesbygd". Jag har varit och klippt håret och handlat ännu fler penséer, som jag planterade i terracottakrukor och ställde i den skrangliga gamla skottkärran på framsidan.


Än så länge ser de fjuttigt nyplanterade ut, men det brukar ju inte ta så lång tid för dem att komma igång. Först funderade jag på krukade påskliljor, men jag vet att jag kommer tröttna tvärt på dem så snart påsken är över, så jag struntade i det. Dessutom älskar jag penséer!


Nu ska jag ta mig ett bad fast det bara är fredag. Jag tror att min förkylning och mina frusna tår kommer tacka mig för det. Mer aktivitet än så blir det nog faktiskt inte idag, tycker jag det känns som. Ha en riktigt skön fredagkväll där ute i stugorna! Det ska jag ha!

8 kommentarer:

  1. Penséerna blev ju jättefina där! Det ser välkomnande ut.
    Tråkigt att du är förkyld. Hoppas lite helg hjälper!
    Må så gott
    /E

    SvaraRadera
  2. Gillart!
    Så fint och så mycket vår=))

    Fin helg till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vad härlig hela din fredag lät, och vad fint det blev!! Själv vill jag både klippa mig och köpa penséer nu:)

    Trevlig helg!
    Milla

    SvaraRadera
  4. Jättefint med skottkärran och penséerna där i.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar skottkärra och så fint med så många penséer i den! Klokt att välja bort påskliljorna, som man tröttnar snabbt på sen.
    Penséer kan man ju ha hela sommaren, de bara väller fram liksom!

    Efter ruggig och regnig förmiddag fick vi sol till slut på em. Så härligt!
    Hoppas att din förkylning går tillbaks och att badet gör god verkan!
    Krya på dej!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  6. Jessica, grannen11 april 2014 kl. 20:10

    Superfint! Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Du uttrycker dig så himla väl i text och precis lika väl i bild. Din blogg är en FAVORIT!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!