lördag 15 februari 2014

Ett halvt putsat fönster

Tänk att det ska vara så trögt att ta tag i det där med städning. Min käre make har iallafall just förbarmat sig över veckodisken, och själv har jag slängt i en vittvätt, duschat krukväxter, sorterat pappershögarna på köksbordet och dammtorkat i köksfönstret. 


Solen visade obarmhärtigt hur smutsiga rutorna var, så jag fick för mig att putsa av dem lite snabbt med glasspray och hushållspapper. Fönstren öppnas utåt, så ska man göra det riktigt ordentligt får man hämta stege och stå på utsidan, men är man välsignad med långa extremiteter (som jag) så går det rätt bra att bara sträcka ut en arm och torka av det värsta. Den ena fönsterhalvan gick bra, men den vänstra hade svullnat i vinterfukten och gick inte att öppna överuvudtaget. Nåväl, ett halvt putsat fönster är ju också trevligt.

5 kommentarer:

  1. Du låter ungefär lika aktiv som jag. Har vattnat alla blommor och tömt diskmaskinen idag. Strålande va?! Men det tar på krafterna att vinna OS-guld. ;-)

    Ha en fortsatt skön och vilsam helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Man får tänka som så att den smutsiga halvan får den renare halvan att se ännu renare ut! (och försöka låta bli att tänka på andra hållet, hehe)
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  3. Jag var helt matt efter OS-guldet så det har inte blivit så mycket gjort här. Hade inte planerat för det heller iofs. Varför förta sig??? ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ska inte säga vad jag har fått gjort idag då ;) tack för idag :)

    SvaraRadera
  5. Jag är så lyckligt lottad att jag är gift med en man som tycker om att städa. Jag slipper typ alltid. :-)
    Men sen tycker jag det låter rätt så befriande med endast ett halvt tvättat fönster. Allt behöver inte vara perfekt.
    /E

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!