lördag 25 januari 2014

What do you zink?

Tänkbar lördagskonversation i "Glesbygd":

- Hej, Fröken Grön! Kunde du låta bli att köpa den där zinkbaljan på Erikshjälpen idag?
- What do you zink?


Även en 65-liters zinkbalja får väl räknas som ett potentiellt trädgårdsprojekt? Man kan ha vatten i den. Man kan plantera i den. Man kan ha den bara för att den är fin. Ni lär bli varse vad som händer med just den här framöver. (Fast att man kan bada sin man i den lyckades jag inte lura grannens kloka barn...)

Ett P.S. är nog på sin plats. Den übertöntiga ordvitsen i dagens inlägg har jag stulit från min gamla kemilärare på högstadiet. Synnerligen pedagogiskt får man säga, för jag kommer ju ihåg det! 

11 kommentarer:

  1. Töntiga ordvitsar kan fylla sin funktion. Och zinkbaljor också. Det finns nog många fina blommor som skulle vilja bo i den.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Gillar ordvitsar och hade faktiskt inte hört den här!
    Och faktiskt så badade jag i en sådan zinkbalja som barn!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  3. Har suttit o tänkt faaaan varför tog jag inte baljan nu ett tag, hahahaha! Men att bada O i den är nog hmmm ja liiiite svårt, 65liter är väl ungefär så mycke han fick i sig igår... Balettkungen! Man kanske skulle söka youtube efter lite balettfilmer, muahahaha!

    SvaraRadera
  4. Självklart kunde du inte låta bli att köpa denna zinkbalja! Jag skulle också har gjort det, trots att jag redan har flera stycken!
    Helt rätt - du kan använda den till mycket! Själv har jag min största regntunna, eftersom den är låg och bra för just det stupröret!

    Ja, pedagogiskt lärare där! :)

    Ha en skön helg!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Haha, ordvitsen var ju bra:)
    Baljan var omöjlig att motstå, det förstår ju vem som helst! Hade en enorm zinkbalja som i åratal åkte med i varje flyttlass. I fall jag får nån trädgård så.... tänkte jag. Till slut sålde jag den, har fortfarande ingen trädgård!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Nej, zinkbaljor kan man liksom bara inte gå förbi, det vore snudd på kriminellt. Jag har ganska många, kanske lite för många så jag har officiellt zinkförbud (som en del i ett mer omfattande krukförbud) men man kan ju inte komma ihåg allt hela tiden...
    Kram och trevlig lördag!
    Elin
    P.S. På tal om ordvitsen, har du sett denna:
    http://www.youtube.com/watch?v=gmOTpIVxji8

    SvaraRadera
  7. Så fin zinkbalja.
    Ha en fin kväll!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Zinkbaljor kan man nog ha hur många som helst, i alla de storlekar. Jättefina tycker jag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken guldgruva den där Erikshjälpen nära dig verkar vara - skatt efter skatt plockar du hem !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  10. I zink det var ett jättebra köp :)

    SvaraRadera
  11. I zink det var ett jättebra köp :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!