fredag 27 december 2013

Snörvel, snor och sentimentalitet

Jo jo, nog förutspådde jag framtiden väl i slutet av gårdagens inlägg; idag är det pyjamas som gäller hela dagen. Förutom att den totala jullättjan äntligen har infunnit sig, så har jag lyckats dra på mig dunderförkylning med snuva och lite feber. Den första på hela hösten, faktiskt. Ganska vältajmat ändå, nu när alla firanden är över och jag ändå är ledig och inte hade planer på att göra något annat än att slappa.

Tack och lov för att det är lite schyssta matinéer på TV, så här i jultider. Nyss slutade del 3 av Narnia-filmatiseringen. Lejonet Aslan måste väl ändå vara den ultimata hjälten, alla kategorier. Slutet var naturligtvis sorgligt och sentimentalt så det förslog; tur att jag har nära till näsdukarna och kan passa på att snörvla lite extra utan att det märks!


Nu har jag skickat maken till affären med inköpslista. Idag står nyponsoppa, köttsoppa, juice och glass på menyn. Och har jag tur blir det kanske också en påse ostkrokar! Det man äter när man är sjuk räknas inte. Host, host...

6 kommentarer:

  1. Men oj, stackare! Har du också fått den trista förkylningen! Nåja, precis som du säjer så var det väl ganska vältajmat och kan väl kännas rätt skönt att ha vattentätt alibi för att slippa kliva ur sängen! :)
    Krya på dej ändå...!
    Ja, Narnia kan man snörvla till utan förkylning! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vältajmat eller inte...skickar en kryapådej hälsning!! Sen var det en väldigt viktig punkt du skrev in, det som man stoppar i sej i sjukläge räknas inte...det ska jag lägga på minnet!! Vila nu upp dej så du får en riktigt bra start på 2014!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Inte kul alls med förkylning. Hoppas du mår bra snart igen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej! Inte sjuk, vill ju dricka kaffe snart, ny bryggare in da hus! Krya på kramar skickas över häcken!

    SvaraRadera
  5. Åh nej vad trist! Hoppas att det går över snabbt så du orkar fira in det nya året ordentligt! Krya på dig!
    Kram Marie L

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!