onsdag 11 december 2013

Ljus, ge mig ljus!

Jag får erkänna det nu: Det är något med ljusslingor ute och inne som gör mig alldeles varm i hjärtat. Inte plastiga lysande tomtar eller sådant där blinkande trams, men slingor eller nät med många små lampor som lyser upp i vintermörkret. Så stämningsfullt!


Jag skulle egentligen kunna klä in hela huset om jag fick, men för att inte passera gränsen mellan vad som är stämningsfullt och vad som är too much och enbart kitschigt, så kör jag på hederligt svenskt lagom. Fast en slinga  i en helt vanlig glasburk kan man ju ha på verandan. Den lyser upp så fint där ute!

3 kommentarer:

  1. hej!
    En precis likadan burk och slinga har jag i min hall, sedan förra julen, tycker den är så fin så jag tog inte bort den...

    hälsningar Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Här är en till som skulle vilja klä in huset i slingor :) om vi gör samtidigt kanske ingen märker, hahaha!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dej om ljuset! Vanliga, fina slingor med varmt ljus och inte några blinkande i olika färger eller utryckningsblått! :)
    Det finns många varianter överallt!

    I min närmaste stad Norrköping har de infört en tradition med många, många ljus överallt - hela trädalléer med lampor och broar och...jag vet inte allt, men det mesta är riktigt smakfullt och lyser upp så fint i mörkret!

    Jättefint med din enkla glasburk här!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!