torsdag 12 september 2013

Solblekt Solhäll

Nackdelen med att måla och fixa delar av huset är att man blir mer observant på hur bleknat och sjaskigt det är på andra ställen. Som de röda pardörrarna på framsidan, till exempel. Fem års sol, regn, snö och vind hade förvandlat den mörkröda färgen till något som mest liknade solblekt blodpudding...


När jag ändå höll på och måla den nya dörren på baksidan för ett par veckor sedan, så passade jag på att gå loss även på framsidan. Nog blev det skillnad, allt!


Taket är också i behov av en rejäl omgång rostborst och ny färg. Men det får baske mig bli nästa år, för snart är det dags att gå i renoverings-ide för i år!

4 kommentarer:

  1. Ja det blev verkligen skillnad! Fint!

    SvaraRadera
  2. ser så fint ut.
    Ha en fin torsdagskväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Blodpudding. Det var länge sen. Himlarns gott!

    Målarmästare Grön ligger i ser jag. Blev minsann bra det där :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Solblekt blodpudding, den var ny!!!!

    Den om målade blev snygg i alla fall, liknar inte blodpudding på något vis, om du frågar mig!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!