söndag 18 augusti 2013

Vi målar så det stänker!

Med hår, ansikte, armar och händer vitprickiga som hatten på en flugsvamp sitter jag nu och knackar in dagens blogginlägg. Idag har vi nämligen grundmålat hela bad/tvättstugan med vattenutspädd vit silikatfärg, och oj vad det stänkte om rollern! Men redan efter första rundan färg har vårt sunkiga källarrum börjat formas om till något riktigt trevligt.


Husgrunden är jättetjock, vilket gör att fönsternischerna är riktigt djupa och fina. Fönstren bytte vi redan i vintras, men nu efter att väggarna har blivit restaurerade och målade, så är resultatet verkligen helt suveränt! Att Louise Odier-rosorna remonterar som bäst utanför gör ju inte saken sämre.

Så roligt det ska bli att få börja flytta in saker här snart. Det kommer kanske till och med att bli riktig angenämt att sköta tvätt och strykning i framtiden. För att inte tala om alla sköna bad jag ska ta när vi får ett badkar på plats. Fler bilder kommer alldeles säkert framöver!

14 kommentarer:

  1. Ser ju ut att bli riktigt fint. Blir ju klart ljusare och fräschare i vitt.

    SvaraRadera
  2. Det måste kännas jätteskönt med en fungerande, ljus och fräsch tvättstuga! Oj, vilket lyft!!!
    Ser fram emot fortsättningen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Det där blir kanon! Jag får inte måla här hemma längre för jag har färg överallt utom där den ska vara. Senast jag målade fick jag färg på vår då nya platt-tv.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vet hur hopplöst det stänker och skvätter med roller!
    Men så fint och ljust det ser ut att bli.
    Tänk att ligga där i ett skönt , varmt bad en kall vinterkväll........

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Så duktiga ni är! Och så fint det kommer bli :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
  6. Det blir ju så himla bra! Gillar gillar!

    SvaraRadera
  7. Tjusigt!
    Ja, en fin tvättstuga underlättar tråkjobbet betydligt tycker jag!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  8. Oj! Väntar så,på att få se mer!!

    SvaraRadera
  9. Vit färg gör verkligen en fantastisk skillnad! Väntar med spänning på det färdiga resultatet! Louise Odier är en ny bekantskap här i Hult. Så otroligt vacker att det inte går att bli annat än glad när man ser blommorna :) Liza

    SvaraRadera
  10. Ojoj! Har varit borta en vecka (autoinlägg ;)) och oj vad det har hänt grejor här på den tiden. När ni är klara i källaren kommer du säkert att stryka trosorna bara för att få vara i finfina tvättstugan... Fast det kanske du redan gör - vad vet jag ;)

    Och aningens sent: Stort GRATTIS på din födelsedag!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  11. Ser väldigt snyggt ut! Väntar otåligt på fler bilder:)

    SvaraRadera
  12. Åhh så snyggt !!!
    Skall bli så kul att se fortsättningen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  13. Så snyggt det blir, fina fönster.Du har det även fint i din trädgård!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!