torsdag 22 augusti 2013

Blixtvisit i Storstad

Man kan tycka att resan ända ner till Malmö är onödigt lång när man bara har för avsikt att stanna där i en timme och 23 minuter. Allra helst som det tar en timme och 8 minuter att ta sig dit med tåg från jobbet. Det är iallafall facit av eftermiddagens bravader. Men tänk så mycket jag hann med på den tiden: 

1) Träffa make och svärmor. 
2) Besöka Byggfabriken
3) Inhandla tre fina emaljskyltar. 
4) Råka få syn på den ultimata gröna linoljefärgen till panelen i smatten. (Bara så där.)
5) Handla två burkar av den. (Bara så där.)
6) Köpa de traditionsenliga lakritsremmarna på Malmöfestivalen.
7) Glufsa i mig ett libanesiskt kycklingspett med hummus.


En timme och 23 minuter var en lagom lång vistelse. Jag kände mig så nöjd när jag fick sätta mig i bilen och bli hemkörd till mitt kära "Glesbygd" igen. Vad spelar det för roll att både Eva Dahlgren och Mikael Wiehe spelar gratis på Malmöfestivalen ikväll, när man kan vara hemma och spackla väggar? Jag börjar definitivt bli gammal...

8 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR Malmö - när jag vet att jag får åka därifrån inom några timmar.
    Måste säga att du/ni var effektiva under ert besök.
    Ha det bra, vi ses väl på söndag?
    När har ni tänkt komma dit?
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Glesbygd rules! O du, jag visste att det skulle bli grönt där. Faan att jag inte oddsade :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag ÄR gammal eftersom jag varit inne i stan 0 timmar och 0 minuter denna veckan. Festivalen lockar inte längre... Snygga skyltar!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Byggfabriken. Gillas!!

    Galet så effektiv du var idag då :) Förstår att du vill hem och slutfixa. Jag hade gjort detsamma. Festivaler är inte min grej...

    Det blev riktigt läckert med golvet i tvättstugan. Säkert är det också betydligt skönare att gå på än ett kallt betonggolv!

    Era hantverkare får minsann utmaningar med alla vinklar och vrår ni har hemma hos er. Duktiga är de!

    SvaraRadera
  5. Jag känner verkligen igen mej! När man är inne i något, finns det inget som kan hindra - inte ens Dahlgren eller Wiehe! :)

    Vilka jättefina skyltar och färgen är säkert urläcker!
    Hoppas att du ändå hinner njuta av det ljuvliga sensommarvädret då och då!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Onekligen ett effektivt besök :D

    SvaraRadera
  7. Nja, tror inte åldern spelar roll i den här frågan. Inte ens om man bor i Malmö som jag ju gör har man alltid lust att göra allt - även om det är gratis. Hemmets vrå lockar mig mer oavsett om jag bor i stan eller på landet :)

    /marita

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!