onsdag 7 augusti 2013

Badkar och källargolv

Det finns en anledning att längta efter höst och sämre väder: Att vi äntligen ska slutföra jobbet med vår nya bad/tvättstuga i källaren. Väggar och fönsternischer fick ju nytt murbruk redan till midsommar, men längre än så har vi inte kommit. Rummet ska skuras, väggar ska målas och golv ska läggas. Vi får skylla på alldeles för vackert väder... 

Vi har funderat en del på hur vi ska göra med betonggolvet där nere, som vi inte har gjort något speciellt med. Efter att ha provmålat den mindre golvytan ute i källarfarstun och sett hur färgen slets bort nästan direkt, så satsar vi nu istället på Bergo-plattor i nyansen Stone Grey. De är superenkla att lägga och gör golvet superenkelt att hålla rent.

Bildkälla

Ett badkar är efterlängtat här hemma, och nu kommer vi att ha plats för ett. Vi har provsuttit en massa modeller i sommar och har hittat ett som både är snyggt och rymmer en bredaxlad man på 187 cm utan problem. Det heter Sundborn och kommer från Noro. Vi insåg ganska snart att det lönar sig att leta på nätet, för det skiljer mer än 3000 kr mellan det dyraste ordinariepriset och det billigaste rea-priset. Så fort golvet är lagt beställer vi ett.

Bildkälla

Ja, så nu förstår ni varför jag tycker att det gott kan bli lite regn framöver!

7 kommentarer:

  1. Jessica, grannen7 augusti 2013 kl. 19:36

    Här är en till som kan tänka sig en djur eller två!

    SvaraRadera
  2. Roligt projekt som väntar! Gillar verkligen badkaret, något sådant drömmer jag om den dag vi slänger ut vårt. Vi har lite samma dilemma som er med golvet i källaren och har funderat på samma lösning. Du får gärna rapportera framöver vad du tycker om det nya golvet. Liza

    SvaraRadera
  3. Ursnyggt badkar!! Så fint det kommer att bli! Då håller jag tummarna för att ett grått regnmoln håller sig lokalt över er så ni får arbetsro! ;)

    SvaraRadera
  4. Det här inlägget vågar jag inte visa min sambo för då kommer han att tjata hål i huvudet på mig om att vi ska göra klart vårt badrum - med BADKAR - i källaren. Läckert badkar och snyggt golv. Lättskött är ordet!

    Vi ses på Bäckaskog förresten. Jag har också lagt upp infon.

    SvaraRadera
  5. Låter som en dröm med badkar. Trodde aldrig att jag skulle sakna det när jag flyttade från lägenheten. Ett sånt lite högre verkar perfekt också. Jag tycker annars att man får ha någon del av kroppen för mycket ovanför vattenytan, och då blir man ju kall!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Blir jättefint
    Hoppas vi får se resultatet
    Ha en fortsatt skön augusti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!