torsdag 11 juli 2013

Saker på lut

Dagens projekt har varit att slipa och luta av den gamla dörren, som vi hittade på vinden tidigare i våras. Förmodligen är det originaldörren till badrummet, och tanken är att den ska sättas tillbaka där. Vi har ju sådan tur att måtten på dörren stämmer exakt med den redan befintliga dörrkarmen, så förhoppningsvis blir det en hyfsat lätt match att få den på plats. Fast det överlåter vi nog åt hantverkarna, när de kommer tillbaka efter semestern.


På väg till mataffären åker man förbi ett av byns flera Second Hand-ställen, och i fönstret skådade jag en uggla i betong. Vi fick naturligtvis stanna bilen, och för det makalösa fyndpriset av 15 kronor så har ugglan nu flyttat in i vår trädgård. Man kan aldrig få för många ugglor!


Annars är jag mest imponerad över att jag har lyckats hålla mig ifrån plantskolan idag, trots att jag har tomt utrymme i en ny rabatt. Jag känner mig rentav riktigt sansad! Kanske går jag mot alla mina principer den här gången och tänker till lite grann innan jag kastar mig i bilen och kör iväg, haha!

6 kommentarer:

  1. Att tänka först och handla sen - usch så svårt!
    Vilken söt uggla!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Som sagt, en ny uggla är ju aldrig fel. Är den dessutom billig så är det ju extra bonus!

    Snyggt med portalen som du visade igår. Alltid bra att smidigt kunna ta sig in i vildmarken. ;-)

    Tack för senast, igen
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jessica, grannen11 juli 2013 kl. 22:56

    Hoho hohoooo! Söt han var! Han kan ju alltid stå på stooora stubben, fast han blir kanske inte så långvarig där ;)

    SvaraRadera
  4. Ni får snart döpa om huset från Solhäll till Ugglebo! Lite sömnig ser ugglan ut, men den piggnar snart till. Nu får den ju många nya kamrater att hoa ikapp med. Hoho!

    Grattis till Constance Spry - den vackra! Den kommer att bjuda på en väldoftande och ståtlig entré mot den än så länge vildvuxna delen av er trädgård. Smart tanke av mannen också med busken!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  5. Den där dörren är hur fin som helst och jag hoppas verkligen den passar bra.

    Uggla för 15 kr!? Vilket klipp till din trädgård!

    Jag tänker fortfarande på dina gröna hängen i päronträdet. Vill ha något liknande.
    I går göt jag lite i betong. Bla hängande fat. Får se om de blir bra. DÅ ska jag hänga dem i något träd.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar dig mer och mer för varje gång jag går in här! :) Jag älskar också ugglor!! :)
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!