måndag 29 april 2013

Små under av skönhet

Nu känns det som det händer nya saker i trädgården dag för dag. Gräset blir grönare och saker ploppar upp i rabatterna som över en natt. Pingstliljelökarna som jag pillade ner i höstas blommar för fullt; 20 stycken i samlad klunga, alla på en gång. Kanske beror det på att man har fått vänta så länge i år på de första vårblommorna, men för mig är de verkligen som små under av skönhet! 


Min otålighet till trots måste jag erkänna att det trots allt känns förbaskat gott att vi har hela trädgårdssäsongen framför oss. Som att öppna lördagsgodispåsen, andas in de lockande dofterna och sitta där och veta att man har allt det goda kvar. Typ... 

9 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få se fram emot hela vår- & sommarsäsongen!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Jessica, grannen29 april 2013 kl. 21:17

    Åååå godis! Jag vill ha godis NU!

    SvaraRadera
  3. Känslan av att ha hela härligheten framför sig är underbar. Som fredag fast mycket längre liksom.

    Jag bara älskar pingstliljor! SÅ söta och fina. Mina har inte slagit ut men snart så...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen en härlig känsla och fantastiskt att ha den tanken, tror man njuter och uppskattar det ännu mer då!

    kram

    SvaraRadera
  5. Den här tiden är nästan bäst.
    Med ljuset som kommer tillbaka och när det börjar bli grönt, blomma och vinden börjar bli ljummen.

    Då var det Valborg och i Uppsala började dom med kvalborg igår.
    Jag mötte studenter på vägen till jobbet som inte såg ut som fräscha blommor om jag säger så=))

    Ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  6. I år ser jag speciellt framemot en ny säsong i nya trädgården. Det finns en bra grund som jag sedan vill forma själv.Längtar efter egna pingstliljor jag med! kram *piah*

    SvaraRadera
  7. Oj så fina blommor.. jag påtade oxå ner en massa vårlökar i hösras..men de är ca 3 cm..så jag får vänta lääänge än;( och inte har jag räfsat nått heller...allt är såå vått...inatt har det regnat dessutom.Du har så fint där vid den gröna bänken..där kan man sitta i allsköns ro--ha en bra 1;a maj!

    SvaraRadera
  8. Så sant, så sant. Och nu är det helg igen :)

    Ha en härlig Valborg där i grannbyn!
    Kram
    /Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!