söndag 31 mars 2013

Påskdag

Idag har solen äntligen hittat till södra Sverige. Nästan all snö som föll under långfredagsnatten har smält bort, och även om vindarna fortfarande är kalla så börjar man ana att vintern är redo att släppa sitt grepp. 

Vi har tillbringat påskdagen i Blekinge, där vi firat en födelsedag, njutit mumsig mat, beundrat den härliga havsutsikten, haft skönt soffhäng och som pricken över i en liten lektion i italienska. Ett snabbt besök på ett loppisställe har vi också hunnit med, vilket resulterade i en gammal träkista att ha verktyg i. (Om den fastnar på foto framöver vete katten...)


Nu sitter jag i soffan, redo för Trädgårdstoppen på TV8. Måtte det fina vädret hålla i sig, så att trädgårdssäsongen kan börja här hemma också någon gång...

8 kommentarer:

  1. Jessica, grannen31 mars 2013 kl. 20:35

    Nu har vi börjat räffsa bort alla björkgrenar! Säsongen är igång!

    SvaraRadera
  2. F-n också ;) Jag har missat det programmet idag. Hoppas det finns på Play...

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut ha härligt väder också:..
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Attans också - nu har jag missat Trädgårdstoppen igen!
    Så fint litet påskträd du har! Jättegulligt!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Solen skiner, snön är borta, sommartid och påsken nästan slut! NU kan våren komma på riktigt!!!
    Har en fin måndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  6. Trädgårdstoppen såg jag också!
    Här ligger snön tjock, men snart vill jag sätta igång!!

    Ha en skön dag, Marie

    SvaraRadera
  7. Vilken härligt solig bild!
    Ja, man önskar att sydvindarna ville leta sej upp hit snart!
    Ha en skönt avslut på påsken!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken lycka, havsutsikt, få saker slår det!!! Och dina urläckra gröna burkar älskar jag!!! Grönt är vårens färg, Amen til det. Som sagt ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!