torsdag 7 februari 2013

Läskeblask och elrapport

På en liten hylla ovanför spisen står 6 små läskeblaskflaskor av känt märke. De har stått där så länge att bäst-före-datumet har passerat för länge sedan, men å andra sidan är de köpta som rekvisita redan från början. Kul med lite American diner-stuk i ett 50-talskök!

iPhone-bild

Ni läsare är himla fina som har engagerat er så i vårt elbytarprojekt! Jag kan rapportera att arbetet går framåt, även om oredan fortfarande känns total, och även om elfirman lyste (!) med sin frånvaro både tisdag och onsdag. Fast idag har de varit här, och nu återstår det att se om allt är klart till helgen. Fast jag tror nästan inte det...

6 kommentarer:

  1. Ja jag började nästan tro de blivit färdiga mirakulöst snabbt, men sen såg jag dem idag, attans! Hannes trodde det var tjuvar ;)

    SvaraRadera
  2. Argh, vad jobbigt att det inte blir klart!! Fast det har ni glömt om två veckor (om det är klart då) och njuter istället av fräsch el.

    De där flaskorna hade inte klarat sig 1 vecka hemma hos oss, maken är Coca Cola-beroende.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. The american style är inte helt fel! Kan komma på massor med goda saker som kommer från over there!

    SvaraRadera
  4. Har ni varit på Bellas Place i Bromölla? Apropå American diner-stuk. Kul ställe! Men jag tyckte maten var för fet och på tok för salt. Men så är jag ju en riktig tant också ;)

    Ha en härlig helg - med eller utan el!
    Tamara

    SvaraRadera
  5. Så passande med flaskorna i ditt fina kök!
    Jaha - så elfirman höll inte riktigt vad de lovade! Himla typiskt verkar det som när man hör talas om hantverkare som inte dyker upp när de ska! Trist för er bara att leva i röran längre än nödvändigt!!!!

    Önskar dej en fin och skön helg!
    Kramar från snödrivorna!
    LIsa

    SvaraRadera
  6. Känns nästan som en regel att alla renoveringsarbeten drar ut på tiden, särskilt när hantverkare skall blandas in i smeten. Skönt att det närmar sig ett slut. Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!