tisdag 29 januari 2013

Gråslask

Idag har det varit en helt vanlig gråslaskig dag i januari. Ni vet en sådan där dag när den lilla dos energi man vaknade med på morgonen var avverkad redan före lunch, när man hade gett vad som helst för en middagslur framåt kafferasten på eftermiddagen... 


... och när man nu sitter här framåt kvällskvisten och tänker att man borde krypa till kojs i sin flanellpyjamas omedelbart och bums. Inte för att dagen har varit ansträngande på något sätt, vare sig fysiskt eller mentalt, utan bara just därför att det har varit en vanlig gråslaskig dag i januari...

8 kommentarer:

  1. Det blev nog inte ljust idag. Så grått så!
    Jag har en bra bok (Sågspån och eld) som jag bara måste läsa så sova får nog vänta lite.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är väl en väldigt bra anledning att gå och lägga sig extra tidigt!
    Sov gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Vått o Grått- det var orden för idag jo..

    SvaraRadera
  4. Jag håller verkligen med dig, i dag känns det knappt som jag har varit vaken så tung har den varit. Ögonlocken har hängt lika tunga som molnen. Ännu sämre väder är visst på väg sa de nyss på TV...
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Usch jag sådan dagar känner man igen! Men då får man krypa ner med en bra bok så känns det lite bättre´!

    SvaraRadera
  6. Jag har en positiv inställning till vädret idag, men det bara för att allt annat är uselt. H och A har ögoninflamation så solen hade gjort mer ont i deras ögon... ;)

    SvaraRadera
  7. Jag gillar slasket för det är lika med plusgrader! Men grått har det då varit och det är inte lika kul.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Urk! Vi har rätt vitt här ännu men det försvinner nog under natten.
    Köpt lite tidningar på internet och dröm dig bort ;)

    KRAMAR

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!