tisdag 22 januari 2013

Fröken Grön på Pinterest

Nu har Fröken Grön upptäckt fördelen med Pinterest; en sajt där man kan skapa en personlig "scrapbook"/anslagstavla på nätet. Laddar man hem "Pin it"-funktionen kan man snabbt och enkelt spara ner bilder man gillar, automatiskt länkade till den sida de kommer ifrån. Är det inte muchos fiffigt, så säg!?

Bildcollage från Pinterest

Fröken Gröns Pinterest-sida hittar du om du klickar här, eller på Pinterest-loggan i sidomenyn. För tillfället har jag mest snöat in på tvättstuga, utebadrum och trädgårdsinspiration, men nya kategorier kommer alldeles säkert att läggas till framöver.

7 kommentarer:

  1. Det ligger ganska många bilder från min blogg där men det är inte jag som lagt dit dem. Har inte fattat poängen förrän nu...

    kram

    SvaraRadera
  2. Aha...........hade inte en aning om att det fanns...fast det kanske man inte ska låtsas om.........

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Ska ta mig en titt, men jag kom av mig... Gör det för det mesta just nu, men snaaart! ;) fint det blev med de nya fönstrens idag :) vill höra "allt" sen.

    SvaraRadera
  4. Men vad läckert och roligt att hitta en bild från bloggen :-) Måste genast spana in.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Det börjar bli populärt har jag förstått. Verkar onekligen smart sätt att spara bra ideer och bilder på.
    Det blev snyggt med fönstret och säkerligen mycket bra.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jag har så delade åsikter om Pinterest att jag inte vet vad jag ska tycka. Gillar inte att nån "pinnar" bilder som jag lagt upp från andra männikors hem, när jag skriver om mina reportage. Gillar inte heller att det är väldigt oklart om vad Pinterest får göra med bilderna. men sånt är det här nätlivet, inget är skyddat men samtidigt är man beroende av det i tex marnadsföring.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!