lördag 17 november 2012

Mera salt!

Det är en kall lördag i "Glesbygd". Förvisso är det plusgrader, men det biter ändå gott i öron och kinder när man är utomhus. Med andra ord egentligen en dag som gjord för att stanna inne och dricka kaffe, men en liten femminuterspromenad till Erikshjälpen fick det iallafall bli på förmiddagen. Det var faktiskt riktigt länge sedan vi var där.


Det är ju nästan lite roligt, med tanke på ett tidigare inlägg den här veckan, men jag kom hem med ett fint litet saltkar. Man måste ju ha det vanliga saltet i någonting också! Och så var den ju grön...

Egentligen hade jag så smått funderingar på att åka på julmässan på Huseby Bruk idag, men nu tror jag att jag har kommit på andra tankar. Det får bli hemmamys istället!

6 kommentarer:

  1. Ja kallt är det minsta man kan kalla det, brrr...
    Fint saltkar :) hittade du nån knoppbräda till mig? ;)

    Ångrade mig tonvis att jag inte smet med er när jag stod på lekplatsen i blåsten o frös... Attans!

    SvaraRadera
  2. Underbart saltkar, ett riktigt fynd!

    Ha en fin helg


    /Anette

    SvaraRadera
  3. Du är minsann en riktigt salt böna den här veckan! Haha...

    Gullig liten ströare, och jag gillade verkligen den gula skålen också.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jo nu känns det att det är november alltid, sådär otrivsamt råkallt!! Innemys, ja tack:)!
    Så snyggt saltkar, har inte sett någon sån förr. Så skönt det måste vara att ha hittat sin färg som du gjort, lätt att inreda tex!

    Ha en fortsatt fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin liten saltströare du hittade!
    Ja, råkallt har vi också haft, trots plusgrader!

    Jag läser i ditt förra inlägg och kan verkligen hålla med dej om det du tycker om Hustoppens s.k. jury! Tittade lite på förra omgången och kunde också konstatera samma sak som du! Allt personligt verkar gå bort för de här "förståsejpåarna"! Usch, så trist och uppblåst juryn är!
    Det är ju kul ändå att man får se många intressanta och personliga hem!

    Ännu en grådager här!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Den ser ut som en juvel!!
    Det var riktigt bitande kallt söderöver, ändå blåste det sydliga vindar. hur ska detta sluta om man nästan fryser näsan av sig redan..?

    kramen

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!