tisdag 13 november 2012

Före och efter 2

Vi har två ganska jämnstora sällskapsrum på Solhäll och valde att använda det södra rummet (som ligger granne med köket) som matrum/storstuga. På visningen hade rummet en kruttorr gammal linoleummatta och beigesjaskiga väggar...


... men vi hann inte mer än få nycklarna efter kontraktskrivningen förrän vi åkte hit och slet bort allt det fula. Fram kom breda jättefina golvplank som vi slipade. Att jag önskade mig ett grönt rum kommer väl inte som någon överraskning, och det blev just det här rummet. Tapeten heter Berit Grön och kommer från Boråstapeters kollektion "Anno 1905". Att mönsterpassa en blommig tapet på de skeva innerväggarna var ett smärre helvete...


Flera olika möbler har passerat revy i det här rummet, men det fina gråa skåpet har blivit kvar hela tiden. Det har vi fått av de snälla grannarna på baksidan, som höll på att tömma en anhörigs hus och tänkte att vi var i behov av lite möbler och det var vi ju, eftersom Solhäll var fritidshus på den tiden. Jag sa ju att vi omger oss med snälla grannar!

10 kommentarer:

  1. Snälla grannar är det bra att ha/vara!!
    Vilken skillnad, den hette duga vill jag säga!

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Så kul att få se lite före/efter-bilder!
    Kul att också få titta inne hos dig. Trädgården har vi ju lärt känna till stor del.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Ni har verkligen utfört under i ert lilla underbara hus! O ja snälla grannar har vi allt här i backen :)

    SvaraRadera
  4. Vilket jobb!
    Så mysigt.

    Och tack för att du inte visar julgranskulor redan...
    Jag får spunk på all jul som är i varenda affär nu=))

    SvaraRadera
  5. Det är så kul att se era förändringar.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättekul med före- och efterbilder! Man kan ju knappt tro att det är samma rum! Oj, så fint ni har gjort! Tänk, att det fanns träplank under linoleummattan!!! Vilken lycka!
    Tapeten är ljuvlig!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. det är kul med före o efter bilder..för då först ser man att det har blivit bättre.. Ni har så fint i er lilla stuga..(om den är lite vet jag inte, men mysig)Det är så himla fint med öppnaspisen o matrummet är ju kanon.Och jag blev o kär!!i pippidamen (lisa larssons)Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. **Härligt med underbara grannar, dom ska man va rädd om=)/Kramiz Emma**

    SvaraRadera
  9. Bra grannar är onekligen guld värda :) Kul med före och efter bilder. Gillar verkligen skåpet ni fått av grannarna- Liza

    SvaraRadera
  10. Före/efter bilder är bland de bästa inlägg jag vet. Så roligt att se vilken skillnad ni gjort! Och så fint ni har det nu! Blir genast sugen på att slita bort plastmattor och hoppas på vackra trägolv...

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!