fredag 28 september 2012

Särdeles trevligt x 3

Jo då, besöket på Bokmässan i Göteborg igår var särdeles trevligt, men förvisso trångt som vanligt. Inte klokt så mycket människor som kan samlas på ett och samma ställe! I fem timmar på raken strosade jag runt och bara gottade mig; klämde på böcker, handlade fint skrivmaterial, käkade gratiskolor och spanade på kändisar som Jan Guillou, Martina Haag, Katerina Janouch, Mark Levengood, Lasse Berghagen och Björn Hellberg. Och ANDRÈ POPS! Dessutom fanns det en speciell Trädgårdsscen, där jag lyssnade på ett litet föredrag av Gunnel Carlsson. En särdeles trevlig dag, som sagt.

Från det ena till det andra, så fick jag för mig för några veckor sedan att muntra upp mig i det kommande höstmörkret genom att beställa en prenumeration på Glossybox; en låda som kommer varje månad med blandade trevligheter för fåfänga damer. Idag när jag kom hem från jobbet hade första lådan kommit, och jag måste säga att jag blev positivt överraskad både över innehållet och den lyxiga "wrappingen". Nu ska här skrubbas, smörjas och tvättas med luktegott i höst, kan ni tro! Särdeles trevligt, det också.


Och nog är det absolut särdeles trevligt att det är fredag idag, och att man alldeles snart kommer att ligga i soffan i mysbrallor och käka yoghurtdoppade cashewnötter. Helgkram till er allihopa!

6 kommentarer:

  1. Åååå vilken härlig present till sig själv! Borde kanske oxå unna mig det nån dag.. Här unnas det bara det nödvändiga i den världen just nu, men den där andra världen unnas det desto mer.. Två roddodendron idag, 50% på solhaga nu ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig låda! Det piggar upp vardagen att lyxa till sig själv lite.

    Här är det också soffmys nu.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig Låda, Tack för tipset:))
    Andrè Pops, låter som vi har samma smak...;))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Wow, det var inget dåligt gäng du vilat ögonen på. Pops! :)

    För något år sedan var jag och en kollega på bokmässan och kollegan tyckte jag var sååå pinsam som åt av precis allt (som var gratis). Kolor, bullar, korvar, kex... Haha. Till slut gjorde jag det ju bara för att reta henne. Tyckte jag lyckades bra!

    Hoppas du får en härlig spahelg med alla fina skönhetsprodukter.

    Helgkram till dig med!
    Tamara

    SvaraRadera
  5. Glossybox, låter väldans najs! Njut på i höstregnet, nu är det ok att vara inomhus iklädd mysbrallor :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Kul med mässan! Jag är också en bokmal, men här uppe i norr får jag nöja mig med att gå runt o sniffa på böcker på biblioteket. Betydligt färre kändisar där...

    Det där med Glossybox verkar ha blivit stort fort. Fast det är klart, vem vill inte ha lite lyx!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!