söndag 12 augusti 2012

Drottningen av Danmark

Efter alla dessa slottsbesök har jag nog gått och blivit lite högfärdig. Idag har jag bjudit självaste Drottningen av Danmark att flytta in! En OS-kommentator på TV sa häromdagen att Sverige har den vackraste drottningen, men rosornas krig vinner nog faktiskt Margrethe.


Det var egentligen inte alls meningen att jag skulle köpa några fler rosor den här säsongen, men ni vet hur det är: Man står där på plantskolan, och innan man vet ordet av har man bagageutrymmet fullt av växter... 

Eftersom drottningen tål en hel del skugga (enligt lappen) så har jag planterat henne längst bort i hörnet av rostornrabatten, mot häcken mellan oss och grannen i söder. Riktigt så inklämd som hon ser ut på bilden är hon nu inte (konstig kameravinkel), men det behövdes något där som "dödar" hörnet. 


Drottningen a Danmark i all ära, men nu hejar vi på Sverige i handbollsfinalen mot Frankrike. En påg jag hade som elev i skolan för många år sedan är med och spelar, så fröken hejar extra mycket. Heja, heja!

12 kommentarer:

  1. jag håller med dig, rosor och pioner som jag älskar kan man inte få för många, finns alltid plats för dessa skönheter i trädgården..

    du har en härlig blogg I like a lot !!

    //

    elisabeth i Vännäsby

    SvaraRadera
  2. Fransmännen fick ju kämpa lite iaf..
    Den Dronningen var underbar!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Såg er välfyllda bil påväg hem från Konsum.. Avis sitter man nu här o önskar nästan jag var grannen i söder så jag skulle kunna lukta på rosorna lite lättare. ;) roshäcken har ju växt enormt! Vackert!

    SvaraRadera
  4. Det var inte riktigt snällt sagt av sportkommentatorn för Drottningen av Danmark är magnifik! Men rosen är nog sötare, helt bedårande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Fin ros!

    Va spännande att du haft en av spelarna i skolan. Vem var det?

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefint med en drottning i hörnan, nu ska jag kolla OS-avslutning kanske dyker det upp en och annan drottning där också?!

    SvaraRadera
  7. Underbart vacker ros och vem kan väl motstå en sådan?!

    Själv hejar jag inte så mycket på OS - inte riktigt min cup of tea, men visst är det kul om vi vinner. Men...jag tror nog inte att vi gjorde det - hörde nånstans i nån sändning att det inte blev någon vinst där...! Sorry, men grattis till finaste rosen - drottning å allt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Va roligt att du varit fröken åt en av killarna, som ändå är dagens vinnare!!

    Rosen är underbar!! Hihi, förstår att de antagligen bara hoppar in i bilen och vill med hem;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. så vacker ros.
    Ha en fin vecka!
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  10. Älskade den kommentaren om högre berg och vackrare drottning! Men jag kan hålla med om att den danska ros-drottningen är väldigt vacker.

    Trist att vi förlorade men det var inte helt oväntat tyvärr. Andreas Nilsson kom inte alls till sin rätt igår. Det var det förresten många som inte gjorde. (Såg hos Marina att det var honom du hade.)

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Fröken högfärdig! Ja, det är inte bra att vistas i fina-folkets-korridorer för mycket... :)

    Det var nära att de åkte på däng, de där fransoserna, men i idrott räknas ju inte "nära". Mycket bra kämpat av svenskarna ändå!

    Det är ju i princip omöjligt att låta bli att handla när man är på handelsträdgårdar. Vad ska man dit och göra egentligen?! Tänk så mycket pengar man sparat... ;)
    Jag kom själv hem med ett oplanerat rosköp förrförra veckan. En Schneewittchen. Den ska stå soligt, men jag chansade och sätta den i halvskuggan. När jag kom hem från Norrland igår blommade och doftade den ljuvligt!

    Har du tid och lust att ses på Bäckaskog den 26:e förresten? Hade varit trevligt att ses igen!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  12. Hon är mycket vacker lilla drottningen och vilka härliga Ugglor du har som spejar ut...

    grattis föresten till din dag, hoppas den blir fantastisk!!

    kram Kajsa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!