torsdag 31 maj 2012

Pilflätning pågår

Pilkvistarna som jag hämtade hos Dona tidigare i vår kommer till användning lite då och då. Istället för ett stort projekt har det blivit flera små, bland annat ett litet "staket" i kryddträdgården vid ladan. 


Den bakre varianten kom till redan förra sommaren. Den blev gles, för jag hade inte så många pinnar då, hihi!

Jag totade också ihop en "teepee" som jag tryckte ner i tvättunnan tillsammans med en påse luktärtfrön. Hade jag ansträngt mig lite hade det nog kunnat bli tvärställda pinnar som klätterstöd, men nu blev det jutesnöre istället.


Det finns mer pinnar kvar i ladan, så det blir nog nya småprojekt framöver. Inga avancerade saker, men rätt prydligt ändå!

9 kommentarer:

  1. Så snyggt med pil i trädgården! Fundrar på att göra ett flätat pilstaket runt köksträdgården...tänk om man hade en massa pilkvistar över! Då skulle jag också göra klätterkoner till luktärtorna. Det är så fint!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag har kommit på att man kan använda vattenskotten från äppleträden att fläta med också (i allafall våra). Funkar bra fast man måste ha tätare mellan de vertikala pinnarna. :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser finfint ut tycker jag. Jag flätade mina pilgrenar för några dagar sedan. Inte helt enkelt - men roligt.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. **Kanon fint, det är så vackert med pil, kul att få se vad dom andra projekten blir, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  5. Visst är det kul med pilflätning, och snyggt blir det också!! Var på en endagarskurs förra våren, i snålblåst så slet vi så fingrarna var blåa av kyla, men inte kände vi det...och sen trodde jag att det skulle bli fullt med projekt här hemma...men de ligger fortfarande på planeringsstadiet!! Gjorde en liknande spaljé som din till luktärtor och sen en vanlig med lite annan teknik, och den såg jag hade skott nu i vår.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. jösses va fint! du är en trädgårdsmästare!

    SvaraRadera
  7. Så idylliskt! jag föreställer mig att barnen från Bullerbyn ska komma traskande där i trädgården när som helst!

    SvaraRadera
  8. Roligt att göra saker i pil! Har aldrig provat men det ser jättefint ut!

    Ha en fin helg,kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  9. Hur snyggt som helst! Ser ut som ett proffs tillverkat dem minsann.

    Kramar o trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!