måndag 28 maj 2012

Hallonsnår

Till höger om sockerärtspaljén (som ni fick se en skymt av i gårdagens inlägg) har jag en rad hallonrankor som står på tillväxt. Några av dem planterade jag redan förra sommaren, några har tillkommit i vår. 

De står upprätt ganska bra på egen hand, men igår slog jag för säkerhets skull ner två störar och knöt rep mellan dem som extra stöd. (Ser på bilden att jag nog ska ta fram min fiffiga kantklippare och snygga till kanten mot gräsmattan lite.)


Almhäcken in  mot grannen är tät och hög; ett bra insynsskydd och en lummig och fin bakgrund till hela köksträdgårdsdelen. Den lilla ståltrådshönan sprätter runt mest hela tiden och har minsann hamnat här nere. Hon väntar nog redan på hallon!

2 kommentarer:

  1. Det kan verkligen vara klokt att sätta ett par pinnar som ledtråd var hallonen växte från början har jag själv upptäckt :) nu är snart mitt snår överallt!
    Jag tycker det blev sådär inbott fint med plattorna, ser ut som de alltid legat där, gillar!
    Tack för fina kommentaren hos mig, det värmer, kram Marie-Louise

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!