lördag 17 mars 2012

Tjurig...

Det är sen lördag förmiddag och jag sitter fortfarande i morgonrock. Och tjurar... Vad hände med det vackra vårvädret som har hedrat Skåne med sin närvaro under hela veckan? Inte är det kvar i "Glesbygd" iallafall.

Fast jag borde nog masa mig iväg ut och börja röja lite i trädgården iallafall. Kratta undan lite gamla höstlöv och plocka bort den sista fallfrukten som ligger kvar och ruttnar på gräsmattan. (För att slippa ta upp dem i höstas hade jag som ursäkt att fåglarna nog behövde lite mat i vinter, men de har inte varit så hjälpsamma som jag hade hoppats...)


Tror att jag även ska passa på att ställa undan snöskyffeln, som skymtar där på hörnet. Nu får det minsann vara nog med snö för i vinter. Kanske är det också dags att ställa upp den nerblåsta stegen, som ligger omkullvält i gräset sedan stormen under första advent. (Fast den får sambon förbarma sig över, för den väger två ton...)

Men först tror jag att jag ska ta mig en liten promenad till blomsteraffären nere på byn; det brukar vara uppiggande och ha synnerligen positiv effekt på tjuriga fröknar!

16 kommentarer:

  1. Hihi, jag tror att lite blommor är den bästa medicinen idag ;)
    Lycka till! Här är det också grått, jag skulle behöva lite sol för inspiratonen också.
    Men nu ska jag en liten tur till loppis, där brukar jag hitta lite inspiration... Köpte lite söta blommor igår, det fungerade lite :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Du låter inte som en som är tjurig så länge..;) Nu är du nog redan glad och igång med når projekt och har köpt några pärlhyacinter..

    Trevlig helg, Marie

    SvaraRadera
  3. Köp lite gula blommor och sätt så du kan se dem från fönstret, piggar upp!

    Vi drog till sommarstugan väldigt spontant igår, sket i renoveringen denna helg. Sitter och pyser i soffan och kolla på TV, inte är det sol i Blekinge heller!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag har varit ute i över två timmar nu men det är inte jätteskönt. Har räfsat ut en del gamla löv från någon rabatt och kört ut jord från ena kompostdelen. Fint med egen jord!

    När det grova arbetet var avklarat var jag hungrig och här sitter jag nu. Är lite sur för att det är grått väder så jag åker nog på handbollsmatch i eftermiddag.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag känner mej också lika tjurig idag! Här lovar det solar och vårväder, men icke en sol varken igår eller idag! Och imorron skulle det också bli såååå soligt - det verkar bli regn istället! Hur svårt kan det vara att ställa prognoser??!!

    Här blir det också lite trädgårdsarbete borta på torpet!

    Hoppas att vårt humör blir lite mera positivt...!:)
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Ja, varför duggregnar det och är mulet idag? När vi var så vårstädartaggade???

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja varför inte en blomma och ett par lakritspipor när ändå inte solen visar sig!
    Ha en fin lördag ändå,
    /Cia

    SvaraRadera
  8. Rök en pipa så blir du glad igen!
    Hm, ser nu att den textraden kan tolkas till både det ena och det andra. Men så får det vara ;)

    Riktigt kyligt här också :( Raggsockar och långkalsonger under "jobbekläderna" har jag haft idag, men var tvungen att gå in och värma mig. Inga pipor dock, men två undangömda (från sambon då) maränger och en kopp kaffe satt inte helt fel!

    Hoppas du hittade nåt uppiggade i blomsteraffären!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  9. Du är inte ensam om det där med morgonrocken, den satt kvar länge här idag. Det är ljusare ute än i november annars kan jag inte se nån direkt skillnad. Vafför blev det så här? Ja, det kommer nog sol och värme med dunder och brak snart!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Inte tjura, det är ju ändå helg! Ta du en tur till blomsteraffären och sedan kanske...en pipa till så ska du se att det känns bättre!

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  11. Ja det här vädret gör då ingen glad!! Fast sen när man väl tar sej ut så...men lite sol hade ju inte skadat!! sen tänker du helt rätt, blommor piggar ALLTID upp!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Lite purken blir man ju när vädret inte kan hålla sig fint på helgen. Själv kröp jag inomhus, på NovaLund. Lite vårshopping var på sin plats.

    På sätt och vis hoppas jag på lite gråväder imorgon också, eftersom jag måste sitta vid datorn och skriva utvecklingsplaner. Men för er andra kan ju vädret bli fint.

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Har varit så kallt & ruggigt i småland oxå...huuu!!!

    Hoppas du hittade några fina blommor att pigga upp Dig med:))

    Kram M

    SvaraRadera
  14. **Blev oxå sur när jag såg dagens tråkiga väder=( Det blir säkert fint imorgon för då har S barnkalas & jag har inte tid att va ute ;)
    Jag stillar mitt gröna sinne med tradera just nu, har "vunnit" några frön & knöllar, underbart att planera!!
    Ha det bäst, kramen/Emma**

    SvaraRadera
  15. Blommor funkar ALLTID, det räcker nästan med att titta på dom så mjuknar man lite eller hur? ;o) Hihi, lakritspipor har jag inte ätit sen jag var barn men det är väldans gott.

    Kram

    SvaraRadera
  16. söndagshälsningar.. hittar in till din fina blogg. kommer snart på nytt besök här igen.
    ~marita~

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!