söndag 17 juli 2011

Bäsna Trädgård

Idag strilar det ett stilla regn över Solhäll. Perfekt väder att göra ingenting, vilket känns som en lämplig aktivitet så här dagen efter vår 100-milafärd. Jag har suttit i sängen i nattlinne till långt framåt lunch och uppdaterat mig på allt jag har missat här i "Blogglandia"; riktigt mysigt!

Under päronträdet samlas regndropparna i vårt nya lilla minifågelbad, som vi köpte med oss hem från Bäsna Trädgård i torsdags, under en dagsutflykt till Dalarna. För er som är trädgårdsintresserade och har vägarna förbi Borlänge-trakten i sommar kan jag rekommendera ett besök dit! Där finns härliga trädgårdsmiljöer, smaskiga hembakade kakor och ett stort utbud av både växter och trädgårdsprydnader till försäljning. Jag hade gärna shoppat loss på några plantor också, men med tanke på tid och avstånd hem var det inte riktigt läge för det.


Oj, man blir jättetrött av att göra ingenting! Nog dags att tassa tillbaka till sängen för en liten middagslur...

13 kommentarer:

  1. Hej! Vilken mysig blogg du har, här tittar jag gärna in igen! //kram maria

    SvaraRadera
  2. Vilken tripp du gjort!
    Och fyndat lite loppissaker, alltid kul!

    Jag är också principfast tror jag med gula och orange blommor, men när de dyker upp och är bedårande får de leva:)
    Ps! Jag har tom någr tagetes...;)

    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  3. Låter väldigt skönt! Man ska varva lugn med aktivitet :)
    Nu drar jag till Moseldalen i en vecka, ska bli mycket trevligt!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Låter härligt med din sysselsättning idag.

    Sådana dagar måste man ha ibland.......och idag passar väl perfekt....för jag antar att det regnar även hos dig?

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Tjusigt fågelbad, och vilken fantastisk färg det är på klematisen bakom. Vad är det för sort?

    Har också haft en "ingenting-dag" idag, och här i Skåne bara regnar det. Skönt att vara riktigt inaktiv ibland! Ha en skön kväll, kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Jag vill bo i skåne. Trots regn under semestern i parti och minut. Ha en bra vecka! Fina fynd förresten.
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  7. Härligt det låter att sitta still och blogga runt i sängen!
    Undrar också vad det är för klematis, så fin färg ?

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  8. Ja, varför förta sig? Jag slumrade visst till på soffan en stund i tidiga kvällen.
    Fint med fågelbad.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Förstår att du haft en trevlig semestertripp. Såg ditt inlägg om blåregnet. Vi planterade ett blåregn för mer än 5 år sedan men än har den inte blommat, väntar och längtar!

    SvaraRadera
  10. Kikar in och önskar dig en trevlig fortsättning på sommaren, min semester är nu slut och allt återgår till ordningarna! Ha det gott kram Marie

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart fågelbad!
    Här är mest barnbad i stor röd plastbalja (oavsett väder om deras mamma inte hinner tömma den...)
    Verkar som ni haft en bra biltur ;)
    Ha det skönt!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert fågelbad du har!!! Gött med en tupplur! Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Roligt att ni besökte Bäsna trädgård. Där stannade vi också till på vår Dalarnatur för 7! år sedan. Kul att det ff verkar lika fint :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!