torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag

Åh, vilken sommardag vi har haft idag! 21 grader på termometern och strålande sol, - så underbart! Snälla, snälla, snälla, gör så att hela påsken blir så här!

Efter en maffig brunch tog jag mig en tur till plantskolan, där det primära uppdraget var att inhandla markduk, jord och gödsel till mina odlingslådor. Sen kunde jag inte låta bli att titta runt en sväng på allt annat fint som fanns där. När jag körde hem fanns det både krusbärsbuskar, rabarberplantor, björnbärsrankor och en fläder i bilen.

Nu står pallkragarna på plats, men jorden jag köpte räckte bara till att fylla två av dem. (Jag får bunkra nya säckar nästa gång jag är ute och kör.) Någon plantering i dem har det inte blivit än; jorden ska få ligga till sig ett tag och så måste vi fatta ett slutgiltigt beslut om vad vi vill ha i dem. - Ett angenämt problem! (Bilder kommer framöver.)

Nu har jag pudrat näsan och svidat om för en kvällstur till Blåkulla. Vi ses väl där, kära blogghäxor?!


10 kommentarer:

  1. Skägget är påklistrat och vårtan äkta, ses snart..pfjuuu - kvasten ryker för fullt..

    Kram o Glad Påsk på dig!

    SvaraRadera
  2. Hihi, såklart! Kvasten är putsad och katten likaså ;).

    Ser fram emot att se dina fina odlingslådor och allt kul däri!

    Ha en bra start på påsken, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Hihi, då ska jag också passa på att damma av kvasten...

    Spännande med planteringen, ska bli kul att höra vad ni bestämmer er för att plantera. Eftersom vi ligger lite efter här uppe i Norrland blir det bara inspiration att följa er skånebor i ert trädgårdsbestyr!

    SvaraRadera
  4. Jag måste köpa kogödsel till mina odlingslådor, kanske gör det i helgen. Jag har ju bara 4 km dit, till Solhaga.

    Jag är redo nu och kvasten också. Ses!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar dag det verkar bli idag också!
    Önskar dig och din familj en underbart skön påskhelg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Glad påsk i vårsolen! Verkligen underbart att den riktiga våren har kommit nu. Vi njuter verkligen och det hoppas jag att du också gör.

    kram, Dorro

    SvaraRadera
  7. Varmt och soligt - bättre påskväder kunde det ju inte bli! Hoppas du får en riktigt glad och fin påsk!

    Påskkram /Åsa

    SvaraRadera
  8. En pallkrage funderar jag på att köpa mig. Är väldigt sugen på det.

    Glad påsk önskas dig

    SvaraRadera
  9. Hej Anna-Karin och Olof!
    Vi sitter här i Sälen och njuter av solen. Ca 20 grader och snöfritt. Om man vill kan man ta en promenad fram till Lindvallen som slår på stort med Afterski utomhus, kamelridning och uppträdande av After Shave... Men vi har hyrt Inception istället :)

    Vi önskar er en GLAD PÅSK med fortsatt vackert väder och mycket godis!!

    Kram
    Jade och Marianne

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!