onsdag 20 april 2011

Påskris i XL

Nu kan påsken komma: Vi har storhandlat, storstädat och fixat ett rejält påskgottebord (som garanterat kommer kräva påfyllning innan påskafton). 

Snöbollsbusken ute i trädgården är traditionsenligt pyntad som påskris i storlek XL. Förr om åren har jag hållt mig till ganska neutrala färger på fjädrarna, men i år bestämde jag mig för att satsa på lite färg. Man blir så glad när man tittar ut genom fönstren på södersidan och ser alla glada fjädrar fladdra i vinden!


Imorgon hoppas jag hinna en sväng till plantskolan och köpa markduk, så att jag kan fixa färdigt grunden till min lilla kökträdgård under påskhelgen. Kanske hittar jag något annat kul också!


15 kommentarer:

  1. Underbart påskris!
    Håller inomhus i år och har pyntat ett påskris storlek M.
    Härligt att läsa att du kommit igång så i trädgården. Här händer inte så mycket på trädgårdefronten.
    Försöker sortera på vårt lager som ska tömmas om en månad (ojojoj så mycket saker det finns kvar att gå genom och möbler som snart ska hamna på Blocket...). Det blir till att stå på loppis snart.

    Påskkram på dig!

    SvaraRadera
  2. VI har också påskris XL där ute. Det finns ett i uterummet också, ett på var sida huset blev det alltså.
    Handlat har vi gjort, äggen är laddade men kommer fram först på påskafton (då kommer påskharen även till tonåringar) och i morgon blir det städning innan gästerna kommer.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Här är också städat och storhandlat, så nu är vi redo att fira påsk!

    Superhärligt påskris! Klart att det ska vara färgglada fjädrar...

    SvaraRadera
  4. Vad läckert! Har också funderat på lite fjädrar ute, får se om det kan bli imorn :).

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Jag har också fixat ett påskris XL på gårdsplanen , med bara grälla färger ! Tänkte det kunde vara fint inför konstrundan .
    Du undrade om konstrundan , vi har ju konstrunda här hemma , eftersom min man är konstnär (tennsmed) . Så under påskveckan har vi många besökande och väldigt hektiskt ! Men det är samtidigt skoj och den största händelsen på året !
    Önskar dig en riktigt trevlig påsk !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  6. Jag har inte förberett mig så mycket men nu ska det bli andra bullar. Äntligen ledig..

    Önskar dig en dunderskön Påskhelg, kramkram

    SvaraRadera
  7. Hej
    Oj här vi inte gjort något än...
    Härligt med påskris i buske så
    ha en skön skön påsk
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Jag tror minsann jag är lite trött, läste fört att du skulle köpa Marulk...fick inte ihop det!! Ding, ding!! ;D

    Jättesnyggt påskris!

    Glad Påsk!
    /Frida

    SvaraRadera
  9. Oj vilket härligt påskris! Jag har faktiskt inte lyckats påskpynta överhuvud taget i år.
    Vi åker tillbaka till min mors gård i morgon igen, så jag ser också fram emot en påsk med händerna i jorden. Det är så jag trivs bäst :)

    Soliga påskhälsningar!

    SvaraRadera
  10. Kan inte se bilden just nu... men jag ser de andra och blir så sugen på de där lemonadflaskorna! Så fina!! Hoppas de smakade gott också!
    Vilken otur med mobilen... retligt.

    Önskar dig en fin påskhelg!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så fint du gjort det. Man blir glad, det blir man verkligen. Jag har inga buskar så jag nöjer mig med äppelkvistar inomhus :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  12. Så härligt! Jag tycker också att jag blir så glad av färg!

    Hoppas du får en glad Påsk vid ditt gottebord, med lite lemonad däremellan och mycket trädgårdsfix! Låter som en kanonhelg.

    Det där med mobilen är väl redan glömt... ;)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Härligt! Och påsk är ju verkligen högtiden då man kan slå till på lite extra färg. Det blir man bara glad av.

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  14. Vi kan väl låtsas som att jag har storstädat? :-D Men jag säger att det är ingen idé att storstäda INNAN man åker till Ikea, för efter en tripp dit brukar det vara förpackningar, plast och snören överallt. Men godis, DET finns oh det är ju viktigast.
    Helt rätt att köra på färgglatt nu innan naturen i sig har hunnit sätta igång med blomningen på allvar.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!