fredag 19 november 2010

Gaga och tända ljus

Stillsam fredagsförmiddag på Solhäll. Sambon är hemma idag, så det känns lite som lördag. Jag längtar efter advent och kompenserar genom att tända ljusen i mina svartsprayade loppisljusstakar. 

Den lilla pallen hittade jag på loppis förra veckan - jag är fånigt förtjust i pallar - och den fick också en omgång vit färg när lemonadlådan målades häromdagen.


Fredagskvällen blir mindre stillsam; vi ska gå på Lady Gaga i Malmö Arena, tillsammans med min go'a 17-åriga kusin från Dalarna. Det är årets happening i Skåne (förutom MFF:s guld så klart)! Jag får väl gå och stryka på min entrecôte-outfit och börja sjunga upp mig så smått:

Ra ra-ah-ah-ah!
Roma roma-ma!
Gaga ooh la-la!

9 kommentarer:

  1. Wow.., här händer det minsann grejor, Lady Gaga konsert, vilken häftig kväll ni kommer få!
    Du, jag gillade minsann dina nysprayade ljusstakar oerhört mycket, får man vara frågvis och höra med dig vad för sorts spray du använde?
    Är dina ljusstakar i mässing/trä/tenn eller...?

    Snygga var dom!!!!!
    Önskar dig en lång och skööön helg Anna-Karin
    och ta väl hand om dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Wow, får jag följa med? Vänta ska bara teleportera mig!!!! Ha det så kul nu och sjung för mej med!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Vad snygg din låda blev!
    Det är det där som är grejen...
    Allt går att göra själv och man slipper bli ruinerad på kuppen=))
    Sen gillar jag dina ljusstakar också.

    Undrar just hur hes du är i dag??
    Det bönan svänger det om rätt bra!
    Hoppas att det var bra.

    SvaraRadera
  4. Lady Gaga i Malmö, kan inte bli coolare än så. Man får tycka vad man vill om henne, men det går inte att förneka att tjejen har talang så jag diggar henne verkligen. Själv spenderade jag fredagskvällen på bio, vi såg den senaste Harry Potter!

    Jättesnygg hemmålad lemonadelåda... jag tycker också att de "äkta" är lite väl dyra för en trälåda.

    SvaraRadera
  5. Hoppas konserten var ljuvlig! Skrattar lite för mig själv när jag läser om parollen "det där kan jag göra själv". Lever ju också efter den... ;0)

    Blir så mycket roligare (och billigare) att tillverka saker själv och dessutom lär man sig massor! Verkar som om fler tycker att det är kul eftersom jag har fått så många prenumenanter till mitt nyhetsbrev... :0)

    Trevlig helg!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Lady Gaga e cool :)
    Fin pall..

    Välkommen på SATURDAY SHOW OFF
    Ha det gott
    Håkan

    SvaraRadera
  7. Tack för alla tipsen, idag skall jag iväg på loppis och tror du jag kommer spänna ögonen i alla mässingsljusstakar eller:)))?
    Hoppas du hade en kanonkväll i fredags med Gaga.

    Skön söndag
    kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att det var bra?!

    Lät hur kul som helst i alla fall!

    Snart får du tända adventsljusstakarna...

    Skön adventsvecka!/Mariette

    SvaraRadera
  9. Ha ha, om du stryker på entrecote-outfiten blir den ju stekt ;D Vad snygga de sprayade ljusstakarna är, sprayfärg är en fantstisk uppfinning. Tycker också om små pallar de är vackra och lättplacerade. Kram Katta

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!