fredag 10 september 2010

Hej hå, hej hå...

Livet som hemmafru i "Glesbygd" är minsann inte alltid så flärdfullt som man kan tro. Igår fyllde jag den här vagnen med skräp från trädfällningen, ALLDELES SJÄLV!


Vi fick låna vagnen av mannen som fällde trädet, och eftersom han var tvungen att ha den tillbaka redan samma kväll var det bara att dra på sig gummistövlarna och sätta igång...

...och när jag sätter igång har jag en tendens till att övergå till Duracellkanin-stadiet. Jag går och jag går och jag går, fast i det här fallet krattade och krattade och krattade. Och slängde. Jag tänkte att det liksom var lika bra att ta så mycket som möjligt, nu när vi ändå hade vagnen stående där. - Man är ju praktisk. (Och lite snål...)

Jag började så smått redan på morgonen, och när sambon svängde upp på gårdsplanen vid 17.00-snåret fanns det inte en endaste liten pinne kvar på marken, hehe!

Tänk vad man klarar, bara solen skiner och man får ha sina fina trädgårdsbyxor från Garden Girl på sig! (Och bara man får ta en eller annan paus för Päronsplit...)

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat... När det är en själv som man jobbar för känns det oftas inte lika tungt.

    Att det blir snyggt efteråt är ju alltid motiverande.

    SvaraRadera
  2. Nämen jisses vad du är flitig !!
    Ha nu en fin helg
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Himmel människa!
    Vilket jobb.
    Men det är ganska skönt med kroppsarbete=))

    Jag är så glad att slippa kryckorna!
    Så nu bara myser jag, känner av det förstås men går inte att jämför med det som varit.
    Och tack för boktipset.
    Är en riktig bokslukare och ganska mycket allätare.
    Just böcker är en sån sak som jag inte vill vara utan!
    Så kom gärna med tips!

    Hoppas att du får en skön Söndag.

    SvaraRadera
  4. Det där lät faktiskt riktigt mysigt och skönt!!! Heja dig!!
    Och päronsplit... himmel så längesedan... Tänk om jag skulle gå ut och kratta lite jag också...:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänk, det finns de som betalar dyra pengar för att gå och träna på gym när de istället skulle kunna ta och räsa rejält på den egna gården! Fast inte räfsa för mycket, igelkottarna måste ha lite material att bygga vinterbo i också!

    Och jo, Mördare Okänd sitter jag oh herr Fräken som klistrad framför. Och en hel del filmer. Men jag vägrar att se en massa skräp "i brist på annat". Nä, det ska vara bra grejer på tv! ;-D

    SvaraRadera
  6. Hejsan.

    Oj...oj... vilket slit!

    Men du fick bra motion och massor av frisk luft.
    Inte dåligt och gratis var det, men du hade väl inte ont i kroppen dagen efter?

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!